بیمه ایران
روش های جذب مشتری در بیمه - قسمت دوم

روش های جذب مشتری در بیمه – قسمت دوم

 

جذب مشتری در بیمه، رمز موفقیت این صنعت است. به همین دلیل در زمان استخدام کارشناسان بیمه، یکی از مهمترین معیارها، انتخاب افردی است که روابط عمومی بالایی دارند تا بتوانند با مشتری به خوبی رابطه برقرار نموده و اعتماد مشتریان را جذب کند تا منجر به فروش بیمه شود.

یکی از مهمترین تکنیک هایی که یک کارشناس فروش باید از بر باشد این است که با روش های مختلف بتواند باعث افزایش مشتری و افزایش فروش شود. لذا هر کارشناس بیمه باید با روش های مختلف افزایش مشتری آشنا باشد که ما در این مقاله به طور کامل این روش ها را توضیح خواهیم داد:

۱-   از نامه ها یا بسته های پستی استفاده نمایید.

زمانی که لیستی از مشتریان خود تهیه نمودید، باید به آن ها نامه دهید. اما از آنجایی که اکثر افراد حوصله و وقت خواندن نامه ها را به طور کامل ندارند، به همین دلیل در هر نامه یا بسته پستی، به طور کلی چند قسمت وجود دارد که بیشتر جلب توجه می کند و هر مشتری در زمان دریافت نامه از بیمه، در اولین برخورد، این چند بخش را سریع بررسی می کند:

–       امضای نامه که نشان دهنده فرستنده است.

–       آدرس گیرنده که نشان می دهد نامه درست ارسال شده است یا نه.

–       عنوان کاتالوگ که با نامه ارسال می شود و به محض باز شدن پاکت نامه، عنوان اولین چیزی است که به چشم مشتری می آید.

–       آخرین بند از نامه که نتیجه گیری کلی و حرف کلی فرستنده را بیان می کند.

یکی از تکنیک های مهم در نگارش نامه این است که از نظرات و رضایت مندی مشتریان دیگر در مورد بیمه خودتان در نامه استفاده کنید تا تبلیغ شود.

۲-   در روزنامه آگهی چاپ کنید.

توجه داشته باشید که روزنامه ها، اولین راه تبلیغاتی بودند لذا هنوز هم اعتبار زیادی میان مردم دارند.  در نتیجه از چاپ آگهی در روزنامه ها غافل نشوید. برای این منظور باید به چند نکته توجه داشت:

–       آگهی خود را چندین بار و در چندین روز چاپ کنید.

–       از آگهی های بزرگ استفاده کنید تا بیشتر جلب توجه نماید.

–       هر چه آگهی شما به صفحه اول نزدیک تر باشد شانس دیده شدن آن بیشتر است.

–       بهترین زمان چاپ آگهی، در اواسط هفته است.

–       برای بازاریابی بهتر، توصیه می کنیم در مورد بیمه خود یک داستان جذاب تعریف کنید داستانی که زمانی برای مشتریان شما رخ داده است.

سعی کنید در تبلیغ خود، یک هدیه بگذارید برای مثال قید کنید که اگر با شرکت بیمه شما تماس بگیرند، ارائه گزارش کار و بخشی از مشاوره ها، رایگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games