بیمه ایران
معرفی ریسک های تحت پوشش بیمه باربری

معرفی ریسک های تحت پوشش بیمه باربری

در زمان انتقال کالا چه در مرزهای داخلی و چه به خارج از کشور، خطراتی سرمایه شما را تهدید خواهد کرد که می تواند سرمایه شما را به طور کامل از بین ببرد. با توجه به اینکه این ریسک ها تحت مدیریت شما نبوده و پیش بینی آن ها غیر ممکن است لذا عاقلانه است که شما قبل از شروع انتقال، کالاهای خود را برای خطرات احتمالی که وجود دارد بیمه نمایید.

خطر غرق شدن کالا:

در حمل و نقل از مسیرهای آبی، احتمال غرق شدن کالا وجود دارد. از نظر شرکت بیمه، غرق شده به حالتی گفته می شود که آب به طور کامل وارد کشتی شده و از آن سرریز گردد. در چنین شرایطی، دو حالت بروز می کند:

–       کشتی به طور کامل در آب غرق شده و بیمه گذار به آن دسترسی نخواهد داشت.

–       علی رغم غرق شدن کشتی، امکان خارج کردن آن از آب وجود دارد. در چنین شرایطی، بیمه گر می تواند درخواست نجات کشتی را داشته باشد و در نتیجه بیمه گر متعهد می شود که هزینه جابجایی کالا به مقصد و خسارت وارد به آن را جبران نماید.

طوفان:

طوفان یکی از حوادثی است که در مسیرهای هوایی، زمینی و آبی رخ داده و خسارت های سنگینی را به بار می آورد. از نر تعریف مورد قبول بیمه گر، طوفان به بادهای بسیار شدید گفته می شود که گاها با باران های سیل آسا نیز همراه است.

واژگونی کشتی و یا وسیله نقلیه زمینی:

ممکن است به هر دلیلی همانند طوفان، ناهموار بودن جاده ها، خرابی ریل های قطار و… وسیله نقلیه و کشتی از مسیر خود منحرف شده و واژگون شود. در این زمان خسارت وارده به کالا توسط شرکت بیمه گر جبران خواهد شد.

تصادم:

یکی از خطراتی که کالاهای انتقالی را تهدید می کند، برخورد وسیله با وسیله دیگر و یا هر جسم خارجی است. برای مثال ممکن است کامیون از مسیر منحرف شده و به کوه برخورد نماید. خسارتی که به کالا وارد خواهد شد در حیطه خدمات بیمه گر قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games