بیمه ایران
خطرات تحت پوشش بیمه باربری براساس کلوز B

خطرات تحت پوشش بیمه باربری براساس کلوز B

زمانی که خسارتی برای کالاهای شما به وجود می آید، بیمه گر متعهد است تنها گروهی از زیان های وارده را جبران نماید که قبلا در قرارداد بیمه نامه، ذکر شده باشد. به این معنا که خطرات تحت پوشش بیمه نامه در واقع دامنه خدمات و حمایت های بیمه باربری را تعیین خواهد نمود. بنابراین قبل از خرید بیمه نامه و امضای قرارداد، حتما خطرات تحت پوشش شرکت بیمه را با دقت مطالعه نمایید تا در زمان بروز خسارت، اختلافی بین شما و شرکت بیمه گر رخ ندهد. گروه دیگری از خطرات تحت پوشش بیمه باربری، براساس کلوز B  است.

جبران خسارت های بیمه باربری تحت کلوز B 

در یکی از مقالات سایت به بررسی خسارت تحت پوشش بیمه باربری براساس کلوز C پرداخته شد. در کلوز B  ، تمامی خطرات تحت پوشش کلوز C  به علاوه موارد زیر، تحت پوشش بیمه نامه قرار خواهد گرفت:

–       بلاهای طبیعی شامل زلزله، صاعقه و آتشفشان

–       از بین رفتن کالا در کشتی، محفظه کالا، عرشه کشتی و.. در اثر ریختن آب بر روی کالا

–       خراب شدن و از بین رفتن هر کدام از بسته های کامل کالا در کشتی در زمان بارگیری و در زمان تخلیه بار از کشتی و یا هر شناور دیگر

نکته قابل توجه در مورد بیمه باربری با کلوز B این است که برای استفاده از پوشش های اضافی، حتما بیمه گذار باید مبلغی را تحت عنوان فرانشیز بیمه پرداخت نماید. منظور از فرانشیز بیمه، مبلغی از خسارت است که بیمه گذار متعهد می شود آن مبلغ را شخصا پرداخت نموده و مسئولیت آن از عهده بیمه گر خارج است. خطراتی که شامل این گروه می شود عبارتند از:

–       پاره شدن بسته بندی ها

–       آب زدگی کالا و یا روغن زدگی

–       عدم تحویل یک بسته کامل تجاری

–       خسارت وارده به کالای تحت پوشش بیمه در اثر کالاهای مجاور برای مثال، قارچ زدگی کالاهای خوراکی در اثرات مجاورت با کالاهای آلوده

–       دزدی

–       شکست و ریزش در محل بارگیری

–       قلاب زدگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games