بیمه ایران
بررسی اصطلاحات کلی در بیمه نامه باربری

بررسی اصطلاحات کلی در بیمه نامه باربری

یکی از انواع بیمه نامه که در سال های اخیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، بیمه نامه باربری است. این بیمه نامه برای نقل و انتقال مواد به صورت درون شهری، بین شهری و حتی بین کشورها استفاده می شود. فرض کنیم که یک شرکت، قصد دارد تولیدات خود را به شهری در نزدیکی خود منتقل کند. این احتمال وجود دارد که علی رغم رعایت نکات ایمنی، باز هم در اثر حوادث پیش بینی نشده همانند صاعقه، سرقت، تصادف به دلیل سهل انگاری راننده مقابل و…، بار شما از بین برود. در این صورت شما خسارت زیادی را متحمل خواهید شد. عاقلانه ترین کار این است که قبل از هر چیز، بیمه باربری را برای محصولات خود تهیه کنید تا در صورت بروز سانحه، شرکت بیمه گر خسارت را بر حسب تعهدات مندرج در بیمه نامه، پرداخت نموده و سرمایه شما را جبران کند.

مهمترین اصطلاحات در بیمه نامه برابری

بیمه گر:

بیمه گر به کسی گفته می شود که خود را متعهد می داند به ازای هزینه ای که به عنوان حق بیمه از مشتری دریافت می کند، خسارت های مندرج در بیمه نامه را براساس شرایط ذکر شده، جبران نماید.

بیمه گذار:

بیمه گذار شخصی است که سرمایه خود را تحت پوشش بیمه نامه باربری قرار می دهد. بیمه گذار موظف است به ازای خسارت هایی که درخواست پوشش آن ها را از جانب بیمه گر دارد، هزینه ای را براساس شرایط مندرج در بیمه نامه، پرداخت نماید.

ذینفع:

شخصی که در صورت ورود خسارت به سرمایه، دچار زیان می شود را ذینفع می گویند. برای مثال اگر شما یک وام بانکی را دریافت کرده اید تا سرمایه خود را راه اندازی کنید، در صورت از دست رفتن بار، خسارت اصلی به بانک وارد خواهد شد پس بانک، ذینفع است.

اموال بیمه شده:

تمامی اموالی که مشخصات آن ها من جمله کمیت، کیفیت، ریسک های مرتبط با آن ها و… در داخل بیمه نامه ذکر شده است را اموال بیمه شده می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games