بیمه ایران
قوانین شخص ثالث در بیمه - قسمت دوم

قوانین شخص ثالث در بیمه – قسمت دوم

زمانی که شما در جامعه در حال فعالیت هستید، نسبت به سایر افراد جامعه مسئول هستند که حتی در حین تفریح نیز به آن ها آسیب وارد نکنند و در واقع اگر شما به صورت عمد یا غیر عمد به فرد دیگری خسارت وارد کنید، آن شخص به عنوان شخص ثالث شناخته می شود. ولی بیمه شخص ثالث به همه افراد تعلق نمی گیرد. طبق قانون باید فرد مشمول استفاده از این بیمه باشد. در ادامه قسمت قبل، سایر قوانین شخص ثالث را در بیمه بیان می کنیم:

۷- اگر حادثه وسیله نقلیه در خارج از کشور رخ دهد، بیمه تعهدی نسبت به شخص ثالث ندارد مگر این که در حین عقد قرارداد، بین بیمه گر و بیمه گذار، این موضوع قید شده باشد که در شرایط خاص دیده می شود.

۸- اگر راننده به صورت عمدی به شخص ثالث آسیب بزند و یا این که راننده وسیله نقلیه گواهینامه نداشته باشد، بیمه پس از پرداخت هزینه های شخص ثالث، می تواند خسارت پرداخت شده را از بیمه گذار دریافت کند.

۹- بیمه گر وظیفه دارد که کلیه خساراتی که به شخص ثالث (منظور شخصی که شامل قوانین بیمه به عنوان شخص ثلث باشد) وارد می شود را جبران کند.

۱۰- قانون بیمه شخص ثالث یکی از قوانین الزامی و بیمه های اجباری است که تمام شرکت های بیمه مکلف به ارائه خدمات آن هستند.

۱۱- هر وسیله نقلیه که از خارج از کشور وارد می شود باید به محض ورود، بیمه شخص ثالث گردد. البته برخی از بیمه های خارج از کشور، در داخل کشور نیز اعتبار دارند و لذا بیمه گذار می تواند وسیله نقلیه خود را از طریق شرکت های معتبر از نظر ایران نیز بیمه کند.

۱۲- بیمه شخص ثالث به فرد تعلق می گیرد لذا در صورتی که محموله وسیله نقلیه بیمه گذار آسیب ببیند، این بیمه شامل آن نمی شود.

۱۳- در حوادث وسیله نقلیه، خسارت های مربوط به محکومیت جزائی و پرداخت جریمه ها، در گروه تعهدات بیمه نیست.

۱۴- عواملی که در تعیین میزان جبران خسارت توسط بیمه گر برای شخص ثالث  موثر هستند عبارتند از:

–       خصوصیات وسیله نقلیه همانند نوع و ارزش وسیله نقلیه

–       تعرفه های حق بیمه

–       شرایط بین المللی

۱۵- به منظور جلوگیری از بروز خسارات، قانون بیمه شخص ثالث را اجبار نموده است لذا هر فرد بلافاصله پس از خرید وسیله نقلیه باید خودروی خود را بیمه شخص ثاث نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games