بیمه ایران
مروری بر قوانین بیمه - قسمت چهارم

مروری بر قوانین بیمه – قسمت چهارم

مهمترین نکته که شما به عنوان یک بیمه گذار باید در زمان عقد قرارداد به آن توجه داشته باشید این است که در بیمه نامه باید تمام نکات حتی جزئی ترین آن ها بیان شده باشد تا در زمان بروز حادثه، هیچ دلیلی برای کم کاری بیمه گر در جبران خسارات وجود نداشته باشد. لذا در اولین اقدام، بیمه گذار باید تمام قوانین بیمه را مطالعه نموده و از استثنائات آن با خبر باشد. این موضوع به حدی اهمیت دارد که ما مرور بر قوانین بیمه را به چند قسمت تقسیم نموده ایم تا بهتر بتوانیم هر یک از موارد را توضیح دهیم:

۲۲- در بیمه عمر در صورتی که بیمه گذار در بیمه نامه، حق بیمه را بعد از فوت خود به شخصی واگذار کرده باشد، تا زمانی که بیمه گذار در قید حیات باشد می تواند ذی نفع بیمه عمر خود را تغییر دهد.

۲۳- انتقال بیمه عمر به فرد دیگر، تا زمان اعتبار قرارداد بیمه امکان پذیر است و پس از آن انتقال آن ممکن نیست مگر این که بیمه عمر مجددا تمدید گردد.

۲۴- خساراتی که به بیمه گذار در اثر جنگ وارد می شود، بر عهده بیمه گر نیست.

۲۵- در مورد اموال منقول، اگر حادثه ای رخ دهد و خسارت به بیمه گذار داده شود، بیمه گر مسئولیتی نسبت به شخص ثالث ندارد.

۲۶- اگر هر یک از طرفین قرارداد (بیمه گر و بیمه گذار) فعالیت خود را متوقف نماید، طرف دیگر می تواند قرارداد را فسخ نماید.

۲۷- اگر بیمه گر ورشکست شود، در میان طلبکاران از بیمه گر، بیمه گذاران در درجه اول قرار دارند و قانون ابتدا باید نسبت به احیای حقوق آن ها اقدام نماید. همچنین در این زمان، در میان بیمه ها، حق تقدم با بیمه عمر است و بیمه گر ورشکسته ابتدا باید خسارت بیمه عمر را به بیمه گذار پرداخت نماید.

۲۸- در صورتی که شما اموال خود را بیمه نمایید و بعد مشخص شود که این مال دارای صلبکارانی است که بیمه گذار باید ابتدا طلب آن ها را پرداخت می نموده است، لذا در این میان، بیمه گر در میان طلبکاران در اولویت است.

۲۹- توجه داشته باشید که در یک قرارداد بیمه، می تواند چند موضوع مطرح و مورد بیمه قرار گیرد و پس از آن مشخص شود که یکی از موضوعات تقلبی بوده است، کل قرارداد باطل خواهد بود.

۳۰- در زمان عقد قرارداد، طرفین می توانند هر گونه موردی را که خارج از حیطه قانون نباشد، به قرارداد اضافه نمایند ولی در نهایت تصویب آن ها باید توافقی بین بیمه گر و بیمه گذار باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games