بیمه ایران
عوامل تاثیرگذار بر تعیین حق بیمه منزل

عوامل تاثیرگذار بر تعیین حق بیمه منزل

عوامل زیادی وجود دارند که بر میزان حق بیمه ای که پرداخت می کنید اثر می گذارند. شرکت های بیمه مختلف حق بیمه های متفاوتی برای پوشش مشابه تعیین می کنند. تصمیماتی که در خصوص میزان خرید پوشش بیمه خود می گیرید بر حق بیمه شما اثر می گذارد. برخی از مواردی دیگری که بر این میزان حق بیمه اثر می گذارد عبارتند از:

·       هزینه بازسازی خانه: این هزینه مشابه هزینه خرید خانه نیست که شامل هزینه زمین نیز می شود. کارشناس بیمه شما ممکن است به شما کمک کند که با در اختیار داشتن اطلاعاتی در خصوص منزل و اموال آن هزینه جایگزینی را تخمین بزنید.

·       اینکه آیا خانه از آجر ساخته شده است یا چوب: حق بیمه برای خانه هایی که با آجر و ملات ساخته شده اند نسبت به خانه هایی با چارچوب چوبی کمتر است.

·       نزدیکی خانه شما به منابع و خدمات: این منابع و خدمات شامل منبع آب یا سازمان آتش نشانی و کیفیت خدمات حفاظت از آتش سوزی می شود.

·       سن و شرایط خانه شما: حق بیمه اغلب برای خانه های قدیمی تر که شرایط ضعیفی دارند، نسبت به خانه های جدیدتر که شرایط بهتری دارند، بیشتر است

·       سابقه دعاوی مطرح شده محله و جامعه شما: به خصوص خانه هایی که در جوار خانه شما هستند.

·       کوره چوبی یا اجاق چوبی در خانه

·       داشتن تسهیلات پرخطر بیرون منزل: این موارد عبارتند از استخر، ترامپولین یا تجهیزات زمین بازی که ممکن است موجب ایجاد جراحت هایی شود

·       نوع حیوان خانگی که دارید. برخی از شرکت های بیمه در صورتی که نژادی از سگ داشته باشید که مهاجم است و حمله می کند، شما را بیمه نخواهند کرد. برخی از شرکت ها نژادهای خاص را مستثنی نمی کنند و در عوض حیوانات خانگی را به صورت فردی و مورد به مورد بررسی می کنند. در برخی از موارد، حضور حیوانات خانگی غیربومی در خانه، مانند مار، سوسمار، پرندگان و اسب ها ممکن است نرخ بیمه را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games