بیمه ایران
سوالاتی در خصوص خرید پوشش بیمه مسافرتی

سوالاتی در خصوص خرید پوشش بیمه مسافرتی

در این بخش سوالات مربوط به بیمه مسافرتی مطرح می شوند و در ادامه نظر شما را به این سوالات جلب می کنیم.

۱- آیا بیمه مسافرتی برای ورزشکاران رشته هایی مانند اسکی و یا موج سواری که در حین رقابت ها مصدوم می شوند، هزینه هایی پرداخت خواهد نمود؟

تمام فعالیت های ورزشی تفننی مانند اسکی روی برف، اسکی روی آب و شیرجه اسکوبا در بیمه مسافرت پوشش داده خواهند شد. چون امکان مصدوم شدن بسیار رایج است، بررسی حداکثر پوشش موارد اورژانس پزشکی و همچنین خرید بیمه پزشکی مازاد نیز حائز اهمیت باشد.

۲- آیا استثنائاتی برای مسافرین آسیب پذیر مانند زنان باردار یا مسافرین مسن وجود دارد؟

زنان باردار تا اولین روز هفته ۲۶م بارداری خود از پوشش بیمه استاندارد برخوردار خواهند بود. فرزندانی که در حین مسافرت بدنیا می آید تحت پوشش بیمه مسافرت نخواهند بود. همچنین مسافرین مسن ۷۰ ساله و بالاتر باید حق بیمه بیشتری را پرداخت نمایند و در خصوص بیماری هایی که از پیش داشته اند مانند بیماری های قلبی-عروقی و بیماری های مغزی-عروقی پوشش بیمه را دریافت نخواهند نمود.

۳- اگر مشتری بیمه مسافرتی را از طریق شرکت کارت اعتباری خود خریداری کرده باشد، پوشش بیمه ای دریافت خواهد نمود؟

بیشتر بانک ها پوشش بیمه ای مکمل پایه ای را در زمان خرید بلیت هواپیما با کارت اعتباری ارائه می کنند. بنابراین این امکان وجود دارد که پوشش بیمه ارائه شده توسط شرکت کارت اعتباری را تکمیل نمود. به منظور انتخاب پوشش تکمیلی متناسب با نیازهای مشتریان، باید میزان پوشش پایه مشخص شود.

۴- قانون کلی در زمان خرید بیمه مسافرتی چیست؟

توصیه می شود که مسافرین بیمه نامه های انتخابی خود را به محض پرداخت هزینه مسافرت خریداری نمایند، چون این بدین معناست که از پوشش کنسلی سفر تا شش ماه پیش از سفر بهره مند خواهید شد. تاریخی خاصی در خصوص خرید این بیمه وجود ندارد تا زمانی که مشتریان پیش از سوار شدن هواپیما آن را خریداری نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games