بیمه ایران
انواع بسته بندی کالا در بیمه نامه باربری

انواع بسته بندی کالا در بیمه نامه باربری

شما به عنوان بیمه گذار باید دقت داشته باشید که بیمه گر زمانی به تعهدات خود عمل می کند که مطمئن شود بیمه گذار در رعایت اصول ایمنی و پیشگیری کننده از خسارت، کوتاهی نکرده است. برای این منظور، نوع بسته بندی برای جابجایی کالا اهمیت زیادی دارد که هر کدام بسته به نوع کالا انتخاب می شوند.

بسته بندی های مناسب برای انتقال بار

۱-   کیسه

کیسه ها، انواع مختلفی من جمله الیافی، گونی، پارچه و… دارند که بسته به نوع کالا، باید از کیسه مناسب استفاده کنید. برای مثال آرد و مواد غذایی از این قبیل را باید در کیسه های الیاف مصنوعی نگهداری نمایید که در حین حمل و نقل، رطوبت محیط به داخل کیسه وارد نشده و منجر به خراب شدن آن ماده نگردد.

۲-   بندل

حتما تا به حال بسته بندی سیم، تیر آهن و… را دیده اید که دسته ای از تیرهای آهن توسط یک سیم فلزی، بسته شده اند. در این صورت به این بسته بندی، بندل گفته می شود.

۳-   عدل بندی

عدل بنده برای انتقال پنبه، علوفه، فرش و… اسفاده می شود که به کمک سیم فلزی و یا نخ، مواد را بسته بندی می کنند. البته توصیه می کنیم که از سیم های فلزی برای این منظور استفاده کنید که مقاومت بیشتری دارد.

۴-   صندوق

هر چه احتمال آسیب به کالای شما بیشتر بود، بهتر است از صندوق برای جابجایی آن استفاده کنید. این صندوق نه تنها از خسرات شکستن کالا جلوگیری کرده بلکه خطر نم کشیدن را برطرف می کند.

۵-   بشکه

برای جابجایی مایعات باید بشکه را انتخاب کنید. البته جنس بشکه ها از نوع فلزی و پلاستیکی است و بسته به نوع مایع، باید از بشکه مناسب استفاده کرد. برای مثال اگر ماده شما از انواع اسیدها است، نباید به سراغ بشکه های فلزی  و حتی پلاستیکی بروید. بهتر است شیشه ها را به کار ببرید.

۶-   کانتینر

اتاقک های فلزی هستند که به کمک وسایل نقلیه جا به جا شده و می توان این اتاقک را از یک وسیله به وسیله دیگر انتقال داد.

۷-   پالت

می توان کالاهای خود را بر روی سکوهای چوبی گذاشته و آن ها را با یک نوار به سکو وصل کنید. در نتیجه حجم کمتری از فضا را اشغال کرده و امنیت آن بیشتر می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games