بیمه ایران
انواع بیمه نامه باربری

انواع بیمه نامه باربری

هر فردی که در در حرفه ای مشغول به فعالیت است که باید برای فروش کالاهای خود و یا خرید متریال و…. ، سرمایه خود را از مرزهای درون شهری، بین شهری و بین کشوری جابجا کند، عاقلانه ترین کار این است که بیمه باربری را از یک شرکت بیمه گر مطمئن خریداری نموده و از این طریق خود را از خسارت های وارده به کالا در حین انتقال، مصون دارد. برای این منظور ابتدا باید بررسی کنید که کدام یک از انواع بیمه نامه باربری برای شما مناسب است.

تقسیم بندی انواع بیمه نامه باربری

۱-   بیمه نامه ساده

گاهی اوقات، بیمه گذار از وضعیت کالا و شرایط و نحوه انتقال آن مطلع بوده و در زمان خرید بیمه باربری می تواند اطلاعاتی در این مورد در اختیار بیمه گر قرار دهد. در این حالت باید از بیمه نامه برابری ساده استفاده نمود. در زمان عقد قرارداد، بیمه گذار باید اطلاعات کامل در مورد نوع کالا، مشخصات آن و وضعیت انتقال را در داخل بیمه نامه لحاظ نماید.

۲-   بیمه نامه عمومی

عمده ترین نوع بیمه باربری که توسط بیمه گذاران خریداری می شود، بیمه باربری عمومی است. این بیمه نامه دست بیمه گذار را باز خواهد گذاشت که در شرایط مختلف از وسایل و امکانات متفاوت برای انتقال سرمایه خود استفاده کند از طرفی ممکن است که در مدت اعتبار بیمه نامه، بیمه گذار تصمیم به انتقال انواع مختلف محصولات داشته باشد لذا نمی تواند مشخصات دقیق آن ها را در بیمه نامه لحاظ کند. پس بهترین کار این است که بیمه باربری عمومی را خریداری نماید. اما صدور چنین بیمه نامه هایی منوط به این است که بیمه گذار در هر بار قبل از انتقال کالا، حتما مشخصات دقیق سرمایه، نوع وسیله حمل و نقل انتخابی، مبدا و مقصد و… را در یک فرم به تنظیم نموده و به بیمه گر تحویل دهد. در این زمان بیمه گر یک گواهی را به وی ارائه خواهد کرد که تضمین کننده تعهد بیمه گر نسبت به این سرمایه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games