بیمه ایران
مزایای بیمه مسئولیت بیمارستان

مزایای بیمه مسئولیت بیمارستان

اخیرا شما خبرهای زیادی را مبنی بر اشتباهات غیر عمد برخی از پزشکان و یا کادر بیمارستان شنیده اید که این اشتباهات در بهترین حالات، آسیب هایی را به بیمار وارد کرده و در بدترین شرایط منجر به مرگ بیمار گشته است. در زمانی که پزشک و سایر کادر بیمارستان منجر به آسیب هایی به بیمار شوند خود پزشک و سایر افراد ذیربط، مسئول پرداخت هزینه خسارت هستند. حال در نظر بگیرید که در یک اشتباه کوچک، پزشک باید هزینه زیادی را تقبل نماید و اگر این اشتباهات تکرار شود، از نظر مادی به پزشک خسارت وارد می گردد از طرف دیگر هیچ کس نمی تواند به طور قطع بگوید که کار او بدون عیب است زیرا اشتباهات پیش بینی نشده همیشه وجود دارند لذا باید برای این اشتباهات نیز به فکر چاره بود.

بیمه مسئولیت پزشک

یکی از بهترین راهکارها برای اشتباهات پیش بینی نشده و غیر عمد پزشکی، بیمه مسئولیت بیمارستان است. هر پزشک از زمانی که مجوز کار خود را دریافت می نماید بهتر است که خود را بیمه مسئولیت نماید تا اگر در حین کار به صورت غیر عمد دچار اشتباهی شد که به بیمار آسیب زد، بیمه وی را حمایت نموده و خسارت را بر طبق تعهدات قید شده در قرارداد جبران نماید.

بیمه مسئولیت مسئول فنی بیمارستان

در هر بیمارستان، مسئولین فنی وجود دارد که حیطه کاری آن ها تعیین شده است. اگر در بیمارستان آسیبی به بیمار وارد شود که این آسیب ناشی از کوتاهی های مسئول فنی و اختلال در کار او باشد، مسئول فنی وظیفه دارد که خسارت را جبران نماید. حال بیمه مسئولیت مسئول فنی مجموعه ای از خسارات و آسیب هایی که ناشی از اشتباه غیر عمد مسئول فنی به بیمار است را جبران می کند.

بیمه مسئولیت پرستاران و سایر کادر تخصصی

پرستاران و تکنسین های بیمارستان ها، بخش عمده ای از جمعیت بیمارستان را تشکیل می دهند که معمولا مراقبت های قبل و بعد از عمل برای بیمار، در حیطه کاری این افرد است. این افراد نیز ممکن است در حین کار مرتکب اشتباهاتی شوند که البته در زمان شروع به کار باید سوگند یاد کنند که نهایت دقت را برای کار خود داشته باشند ولی بالاخره اشتباه رخ می دهد. بیمه مسئولیت پرستاران و سایر کادر تخصصی به آن ها کمک می کند که در صورت ارتکاب اشتباه ناخواسته و در نتیجه آسیب به بیمار، هزینه زیادی را متقبل نشوند بلکه بیمه تا حدود تعیین شده در بیمه نامه، خسارت را جبران می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games