بیمه ایران
خطرات و پوشش های  بیمه حمل و نقل داخلی

خطرات و پوشش های  بیمه حمل و نقل داخلی

انتقال کالا هم به صورت داخلی و هم به مرزهای خارج از کشور انجام می گیرد و در هر دو حالت باید تمهیدات لازم جهت ایمنی در حمل و نقل انجام گیرد در غیر این صورت با کوچکترین خطر، ممکن است کل دارایی شما از دست برود. برخی از افراد اعتقاد دارند در باربری های داخلی نیازی به استفاده از بیمه باربری نیست اما این تصور اشتباه است زیرا به محض شروع حمل و نقل، ریسک هایی همانند سرقت، تصادف و… اموال شما را تهدید می کند. بنابراین فارق از مسافت، بهتر است برای کالاهای انتقالی خود از بیمه باربری استفاده کنید.

خطرات تحت پوشش بیمه حمل و نقل داخلی

۱-   خطرات اصلی

این دسته از خطرات در تمامی بیمه نامه های باربری داخلی قرار داشته و به صورت پیش فرض لحاظ می گردد. مجموعه خطراتی شامل آتش سوزی و هرگونه حادثه رخ داده برای وسیله نقلیه شامل تصادف، سقوط، تصادم و… از جمله خطرات اصلی هستند.

۲-   خطرات اضافی

در صورتی که بیمه گذار درخواست پوشش اضافی از جانب شرکت بیمه را داشته باشد، می تواند با پرداخت حق بیمه اضافی و البته موافقت بیمه گر، از این پوشش ها برخوردار شود.

مهمترین خطرات اضافی در بیمه حمل و نقل داخلی

از جمله ریسک هایی که بیمه گذار در بیمه حمل و نقل داخلی می تواند به عنوان پوشش های اضافی از آن ها بهره مند شود عبارتند از:

–       سرقت کالاها توسط وسیله نقلیه

–       مجموعه خسارت هایی که در انتقال دریایی ناشی از آب بردگی و غرق شدن رخ می دهد.

–       افتادن کالا به بیرون از وسیله نقلیه

چند نکته در مورد بیمه حمل و نقل داخلی

۱-   این بیمه نامه به صورت عادی برای تمام وسایل منزل، حیوانات زنده، وسایل گران قیمت صادر می شود و در صورتی که بیمه گذار درخواست بیمه برای مواردی غیر از موارد ذکر شده داشته باشد، باید تحقیقات اولیه توسط شرکت بیمه گر انجام شود.

۲-   تمامی کالاهایی که در مرزهای داخلی انتقال پیدا می کنند باید بارنامه رسمی داشته و شماره بارنامه حامل شهربانی  به بیمه گر گزارش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games