بیمه ایران
مطالبی که باید پیش از خرید بیمه نامه سلامت باید بدان توجه نمود

مطالبی که باید پیش از خرید بیمه نامه سلامت باید بدان توجه نمود

اهمیت داشتن بیمه سلامت در دنیای کنونی از هیچ کس پوشیده نیست. اما پیش از خرید بیمه نامه سلامت توجه به نکات زیر توصیه می‌شود:

·       پیش از صحبت با متصدی بیمه، نیازهای خود را مشخص کنید

·       توصیه می‌شود که منتظر نمانید که بیمار شده و سپس بیمه سلامت خریداری نمایید. هرچه مشکلات سلامت شما بیشتر باشد، بیمه هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد.

·       تمام بیمه‌ها برابر نیستند. برخی حوادثی را پوشش می‌دهند که بیمه‌های دیگر پوشش نمی‌دهند. قرارداد را به دقت مطالعه نمایید

·       مطمئن شوید که بیمه نامه ای می‌خرید که شرایط و الزامات مکتوب شده اند.

·       نرخ بازپرداخت را در نظر بگیرید. هرچه این نرخ بالاتر بوده و سریعتر پرداخت شود، بدین معناست که شرکت بیمه کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

·       پرداخت مشترک را نیز در نظر بگیرید. بدین معنا که دارنده بیمه درصد مشخصی از دعوی را پرداخت می‌کند و باقی را شرکت بیمه پرداخت می‌کند. در زمان مقایسه بیمه نامه ها، بیمه ای با کمترین میزان پرداخت مشترک را انتخاب کنید

·       در زمان انتخاب بیمه سلامت، تورم را نیز در خاطر داشته باشید. مبلغ پرداختی بیمه ممکن است امروز  اغوا کننده باشد اما در چند سال آینده مبلغ قابل توجهی نباشد.

·       حتی اگر توسط کارفرمای خود بیمه شده اید، به آن اکتفا نکنید. پوشش بیمه ای کارفرما به بودجه وی وابسته است و ممکن است زمانی که متوجه شوید پوشش کم است، دچار شوک شوید.

·       توصیه می‌شود که منتظر نمانید تا پیر شده و بیمه پزشکی خریداری کنید. شرکت‌های بیمه به آسانی برای افرادی که سن بالای ۴۵ سال دارند بیمه ارائه نمی‌کنند.

·       بیشتر دارندگان بیمه متوجه نیستند که نوع بیمارستانی که برای بستری شدن انتخاب می‌کنند می‌تواند اثر آبشاری بر هزینه‌های پرداختی شان داشته باشند. اگر اتاقی که انتخاب می‌کنید هزینه هایی بالاتر از سطح استاندارد دارند، پس مجبور می‌شوید کرایه اضافی پرداخت کنید.

·       بیشتر بیمه ها، الحاقیه یا پوشش اضافه ای دارند که به مزیت‌های کنونی آن می‌افزایند. در موقع خرید بیمه به این موضوع توجه کنید.

·       مطمئن شوید که مزیت‌ها و هزینه‌های مربوطه داشتن بیمه پوشش خانواده را در نظر می‌گیرید. اثبات شده است که در بسیاری از موارد استفاده از این مزیت‌ها مقرون به صرفه تر از انتخاب یک بیمه سلامت است.

·       بسیاری از شرکت‌های بیمه، امکانات غیرنقدی ارائه می‌کنند. این کار به شما اجازه می‌دهد تا درمان را در بیمارستان‌های تحت قرارداد این شرکت‌ها را بدون پرداخت صورتحساب قبل از درمان دریافت کنید. پیش از انتخاب این بیمه ها، مطمئن شوید که با شبکه ای از بیمارستان‌ها قرارداد دارند که در زمان اورژانس در دسترس خواهند بود

·       مشاوره با مشاور بیمه سلامت که به وی اطمینان دارید، توصیه خوبی است. وی باید قادر باشد که توصیه ای بدون جهت گیری به شما ارائه کند و بهترین بیمه‌ها را به شما معرفی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games