بیمه ایران
موارد فسخ بیمه نامه درمان گروهی

موارد فسخ بیمه نامه درمان گروهی

امروزه اغلب سازمان ها و شرکت ها در کشور، کارکنان خود را تحت حمایت بیمه درمان گروهی قرار می دهند. در وضعیت اقتصادی امروز بدون بیمه نمی توان از عهده مخارج درمان بیماری های سخت برآمد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم حتی فرزندان خود را از بدو تولید بیمه کنید. متاسفانه برخی از موارد منجر به فسخ قرارداد بیمه و بی بهره ماندن از  خدماتی می شود که این بیمه نامه به بیمه گذاران و بیمه شوندگان ارائه می کند.

دلایل فسخ بیمه درمان گروهی از جانب بیمه گر

در صورتی که بیمه گر درخواست فسخ قرارداد را داشته باشد، موظف است حق بیمه را تا زمان فسخ به صورت روز شما محاسبه و ما به تفاوت را به بیمه گذار عودت دهد. مهمترین دلایل قانونی که بیمه گر می تواند به راحتی قرارداد بیمه را فسخ کند شامل:

۱-   اگر بیمه گذار حق بیمه را در موعد معین پرداخت نکرده و یا در پرداخت اقساط، کوتاهی نماید.

۲-   گاها خطرات تحت پوشش بیمه گر تشدید شده و در نتیجه این حق شرکت بیمه گر است که مبلغ حق بیمه را افزایش دهد. حال اگر بیمه گذار مخالفت کند، فسخ قرارداد صورت می گیرد.

۳-   هر گونه خطا از جانب بیمه گذار در بیمه نامه چه عمدی و چه سهوی، این امکان را به بیمه گر خواهد داد که قرارداد را فسخ کند.

دلایل فسخ قرارداد بیمه از جانب بیمه گذار

اگر بیمه گذار درخواست فسخ قرارداد را داشته باشد، مبلغ حق بیمه به صورت ماه شمار حساب می شود. دلایل فسخ از جناب بیمه گذار عبارتند از:

۱-   ممکن است خطر برای موارد بیمه شده کاهش یابد. در این صورت بیمه گذار می تواند درخواست تخفیف از بیمه گر داشته و اگر مخالفت گردد، حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

۲-   اگر برای بیمه گذار مشخص شود که شرکت بیمه گر دارای تخلف بوده  ویا فعالیت های آن متوقف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games