بیمه ایران
تغییرات اساسی در قیمت های شخص ثالث به نفع بیمه گذاران

تغییرات اساسی در قیمت های شخص ثالث به نفع بیمه گذاران

در آخرین تغییرات صورت گرفته در محاسبه حق بیمه شخص ثالث که بر اساس ماده ۶ در آیین نامه جدید که در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ در نرخ های بیمه ایران اعمال شد تغییراتی اساسی در اعمال تخفیف های عدم خسارت را نشانه گرفت.
تخفیف های عدم خسارت تا قبل از اجرای ماده ۱۸ آیین نامه بیمه نامه شخص ثالث ۱۰% تخفیف برای سال اول عدم خسارت، ۱۵%تخفیف برای سال دوم عدم خسارت، ۲۰%تخفیف برای سال سوم عدم خسارت و از سال چهارم تا سال هشتم هر سال ۱۰% به تخفیف های عدم خسارت اضافه می شد.
اما بعد از اجرایی شدن ماده ۱۸ ، تخفیف های عدم خسارت به سالی ۵% کاهشی ۵۰ درصدی داشت با این ترتیب بیمه گذاری که تا قبل از این قانون بعد از ۸ سال عدم خسارت از ۷۰% تخفیف بهره مند می شد الان و پس از اجرا شدن قانون جدید بیمه شخص ثالث در بهمن ۹۶ مشمول ۴۰% تخفیف عدم خسارت می گردد.
اما این تغییرات در نهایت منافع بیمه گذاران در جهت رفع اعتراضات و شکایاتی را در نظر داشته که در پی استفاده از یک کوپن در یک خسارت بعد از سال های عدم خسارت به یک باره کل تخفیف های عدم خسارت چندین و چند ساله از بین رفته و ذخیره سازی تخفیفات از سال اول مجدد صورت می گرفت ولی در قانون جدید تخفیفات به یکباره حذف نشده بلکه کاهشی تجدیجی خواهد داشت بنابراین پیش بینی می گردد این تغییرات در طول مدت به نفع بیمه گذاران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games