بیمه ایران
مشکلات و مزایای فروش الکترونیکی بیمه

مشکلات و مزایای فروش الکترونیکی بیمه

بیمه الکترونیکی یک از مهمترین اقدامات بیمه است که در سال های اخیر صورت گرفته است و بهترین سود را برای بیمه گذار و بیمه گر دارد. در این نوع بیمه، افراد به راحتی می توانند به اطلاعات مورد نیز خود دست پیدا کنند و کلیه اقدامات و خدمات بیمه از طریق الکتریکی صورت می گیرد که یکی از این اقدامات، فروش الکتریکی بیمه است.

مزیت های فروش الکترونیکی بیمه

۱-    از آن جایی که شرکت های مختلف می تواند برای اهداف مورد نظر شما خدمات بیمه ای ارائه کنند لذا افراد تمایل دارند قبل از انتخاب شرکت بیمه، درباره آن ها تحقیق نمایند و فروش الکترونیکی بیمه این امکان را برای بیمه گذاران فراهم می نماید.

۲-    بیمه ها بهتر می توانند خود را از طریق الکترونیکی معرفی نمایند.

۳-    بیمه الکترونیکی سبب می شود که افراد به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند در نتیجه بیمه گران نیازی به سرمایه گذاری های زیادی برای راه اندازی شبکه سنتی خود ندارند.

۴-    بیمه یکی از حرفه هایی است که به راحتی می توانند در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت کند.

۵-    با وجود بیمه الکترونیک، افراد می توانند به جدیدترین اطلاعات در اسرع وقت دسترسی پیدا کند زیرا شرکت های بیمه حجم زیادی از اطلاعات را سریعا بر روی سایت می گذارند و سایت خود را همیشه به رو نگه می دارند.

۶-     برای بیمه هایی که نیاز به مشاوره های زیادی دارد این روش فروش بهترین است زیرا بیمه گذار به راحتی می تواند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت بیابد و به اندازه کافی برای این کار وقت دارد.

معایب فروش الکترونیکی بیمه

۱-    در فروش الکترونیک بیمه گذار باید از طریق سایت اقدام به خرید نماید و معمولا افراد به زودی به این روش اعتماد نمی کنند.

۲-    اگر بیمه انتخابی ارزش بالایی داشته باشد به گونه ای که هم بیمه گر و هم بیمه گذار سرمایه زیادی را باید هزینه کنند، بهتر است به صورت الکترونیک به فروش نرسد.

۳-    اگر سایت بیمه دارای مشکل باشد در نتیجه در زمان فروش بیمه، فرد بیمه گذار به بن بست می خورد و نمی تواند به درستی مسیر فروش را ادامه دهد به همین دلیل فرد از خرید اینترنتی صرف نظر می کند و ترجیح می دهد که حضورا به شرکت بیمه مراجعه نماید.

۴-    امضای فروش الکترونیک از نظر قانونی اعتبار ندارد به همین دلیل در آخر باید فرد بیمه گذار به شرکت بیمه مراجعه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games