بیمه ایران

خرید آنلاین بیمه مسئولیت پزشکان ایران

خرید آنلاین بیمه مسئولیت پزشکان ایران

 

خرید آنلاین بیمه مسئولیت پزشکان ایران

  • با ذکر استان / شهر
  • قیمت: 0 ریال
  • Hidden
  • 0 ریال
  • در صورت وجود در بیمه ایران

 

بیمه مسئولیت پزشکان ایران برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ توسط بیمه ایران، جهت پوشش دهی خسارات ناشی از غفلت و کوتاهی پزشکان و پیراپزشکان در قبال بیماران در امور پزشکی، که دچار صدمات و خسارات جسمی، روانی و یا فوت و نقص عضو شوند بر عهده می گیرد. حق بیمه در بیمه نامه مسئولیت پزشکان برحسب نوع شغل و مسئولیت تعیین می شود. پزشکان به جهت مسئولیت خطیری که در خصوص جان و سلامت بیماران دارند، بسیار در معرض ریسک شکایت ناشی از تهدید سلامت از سوی بیماران هستند، چراکه با کوچکترین اشتباه، سلامت بیمار مورد تهدید قرار می گیرد، به همین دلیل پزشکان از سوی بیماران مورد شکایت قرار می گیرند و پیگیری های قانونی در خصوص قصور پزشکان بسیار رایج است، لذا با توجه به هزینه های سنگین این حوزه، پزشکان جهت آرامش خاطر حرفه ای، می بایست نسبت به درخواست صدور بیمه مسئولیت پزشکی اقدام نمایند. با توجه به هزینه های گزاف این گونه ضرر و زیان ها که بر پزشکان تحمیل می گردد، استفاده از بیمه مسئولیت پزشکان یکی از ضرورت های شغلی محسوب می شود.

 

بیمه ایران در خصوص بیمه مسئولیت پزشکی، دارای مزیتی است به این شرح، که در صورت بروز خسارت، پس از احراز مسئولیت بیمه گذار قبل از صدور رای در مراجع قضایی، بیمه ایران مبلغ خسارت را پرداخت نموده و دعوای خسارت را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل می نماید.

بیمه مسئولیت پزشکان
بیمه مسئولیت پزشکان

پوشش بیمه مسئولیت پزشکان ایران

پزشکان در مقابل بیماران دارای مسئولیت مدنی می باشند، لذا در صورت بروز اشتباهات زیر ملزم به پرداخت خسارات ناشی از اشتباهات خود به بیمار یا شاکیان وی خواهد بود.
اشتباه در تجویز و روند درمان
خطاهای سهوی در خصوص عمل های جراحی
بروز خطا و اشتباه در معالجه
کلیه موارد بالا در صورتی که به صورت سهوی و بدون قصد و منظور اعمال گردد و موجب ضرر و زیان بیمار، همچون خسارات جانی، نقص عضو و مرگ، بیمه موظف به پرداخت خسارات به بیمار و شاکیان وی می باشد. کلیه خسارات، در بر گیرنده دستیاران پزشک و پرستاران که از دکتر دستور انجام کار میگیرند نیز، می باشد.
توجه به موارد زیر در خصوص بیمه مسئولیت پزشکی مهم است
بر اساس تعهدات مندرج در بیمه نامه، بیمه گر علاوه بر پرداخت دیه، ملزم به پرداخت هزینه دادرسی نیز می باشد.
در صورتیکه بیمه گر ملزم به پرداخت دیه به بیمار شود، وظیفه وی پرداخت ارزان ترین نوع دیه می باشد.
پزشکان بدون اطلاع بیمه گر، حق اقرار به مسئولیت و یا مصالحه با بیمار را ندارند.
پزشکان ملزم هستند، در صورت بروز حادثه، بیمه گذار می بایست مدارک لازم جهت اعلام خسارت را به شرکت بیمه ایران تحویل نموده و منتظر نظر کارشناسانه و طی مراحل قانونی بماند.

نحوه پرداخت بیمه مسئولیت پزشکان

در قوانین پرداختی بیمه ایران، نحوه پرداخت بیمه مسئولیت پزشکان به صورت نقد (پرداخت به صورت چک و پرداخت به صورت فیش واریزی) و اقساط انجام می شود .
اقساط بدین صورت پرداخت می گردد :
۳۰ الی ۴۰ درصد از مبلغ کل حق بیمه به صورت نقد پرداخت می گردد و ما بقی به صورت ۲ الی ۳ قسط که هر یک بصورت چک در وجه بیمه ایران صادر گردد.

 

Free WordPress Themes, Free Android Games