بیمه ایران

صدور آنلاین بیمه شخص ثالث ایران

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران من

 

جهت تمدید بیمه شخص ثالث خود از سامانه ایران من وارد لینک زیر شوید و “حتما” در مرحله آخر برای تایید نهایی و دریافت فایل بیمه باید کد نمایندگی را “۲۰۶۱۶” وارد کنید.

 

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه ایران من


ثبت نام آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو


 

صدور آنلاین بیمه شخص ثالث ایران شامل خدمات پوشش بیمه در مواقعی است که اتومبیل شما در برخورد با شخص، اتومبیل و یا موتور سیکلت، خسارات جانی و مالی به جای گذاشته، در این شرایط شما مسئول پرداخت خسارات هستید که در صورت عدم داشتن بیمه شخص ثالث کلیه مبالغ توسط شخص شما می بایست به زیان دیده پرداخت گردد، اما در صورت داشتن بیمه شخص ثالث، شرکت بیمه ایران در صورت مقصر شناخته شدن شما، طبق تعرفه اقدام به پرداخت خساران جانی (دیه) و مالی (صدمه به خودرو یا موتورسیکلت یا اموال طرف مقابل) می نماید. توجه داشته باشید دارا بودن بیمه شخص ثالث برای کلیه خودرو ها الزامی است و عدم تهیه آن به منزله جرم و رفتاری خلاف قانون تلقی می شود.
بیمه شخص ثالث وابسته به شخص نیست و بر همین اساس در صورتی که راننده با خودرو شخص دیگری که دارای بیمه شخص ثالث است، دچار تصادف شود می تواند در صورت داشتن گواهینامه، از بیمه خودرو استفاده نماید، عدم داشتن گواهینامه به منزله تخلف بوده و جزو مواردی است که بر اساس آن بیمه شخص ثالث فسخ می گردد و هیچ ضرر و زیانی به زیان دیده از جانب بیمه پرداخت نمی گردد.

چه خساراتی تحت پوشش بیمه شخص ثالث خودرو نیست

خساراتی که به خودرو و یا لوازم موجود در آن وارد شود، جزو خسارات تحت پوشش بیمه شخص ثالث نمی باشد
خسارات ناشی از زلزله، سیل، آتشفشان جزو پوشش بیمه شخص ثالث نمی باشد
خسارات پرداخت جریمه یا محکومیت های جزایی جزو پوشش بیمه شخص ثالث نمی باشد

خساراتی که به خودرو  با ارزش بیشتر از ۶۰۰ میلیون تومان (خودروهای نا متعارف) بر اساس خودرویی با ارزش ۶۰۰ میلیون تحت پوشش بیمه شخص ثالث می باشد

نکته : خسارات جانی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث شرکت بیمه ایران است، صرفا در بر دارنده خسارات جانی انسان های سرنشین اتومبیل بوده و هیچ پوششی در خصوص آسیب جانی به موجودات دیگر ندارد. خسارات جانی اشخاص ثالث شامل دیه جرح، دیه فوت، دیه نقص عضو و هزینه های درمانی است.

حداقل تعهدات بیمه ایران در بیمه نامه شخص ثالث بر اساس آخرین نرخ دیه در سال ۱۴۰۲
تعهدات مالی بیمه ایران حداقل ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و تا ۶،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال با پرداخت حق بیمه اضافی قابل افزایش می باشد
تعهدات جانی بیمه ایران ۱۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال در ماه های حرام می باشد

بیمه شخص ثالث یکی از پر مخاطب ترین انوع بیمه ها در ایران می باشد. علت این استقبال هم به اجباری بودن آن بر خواهد گشت. و باید این نکته را بدانید که اگر وسیله نقلیه ای تحت پوشش این بیمه نباشد، عواقب و مشکلات سنگینی برای آن فرد ایجاد خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات و نکات درباره بیمه شخص ثالث پاسخ دهیم.

شخص ثالث کیست؟

در این نوع بیمه، مالک وسیله نقلیه که به عنوان بیمه گذار شناخته می شود شخص اول است. شخص ثانی یا بیمه گر، همان شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق بیمه نامه ها است. شخص ثالث، فرد زیان دیده در حادثه رانندگی است. منظور از شخص زیان دیده هر شخص، غیر از راننده مقصر است.

خسارات جانی و پزشکی به راننده جزو بیمه شخص ثالث محسوب نمی گردد. در صورت برخورد اتومبیل به صخره، درخت و … اگر سرنشینان آن دچار صدمات بدنی یا فوت شوند، این بیمه کلیه خسارات را بر عهده می گیرد. اما خساراتی که به راننده اتومبیل وارد شده باشد جزو این پوشش نمی باشد. خسارات وارده به راننده  از محل بیمه حوادث راننده قابل جبران می باشد.

بیمه شخص ثالث چیست؟

صدور آنلاین بیمه شخص ثالث ایران : تمامی اشخاص و افرادی که در یک حادثه ی تصادف، زیان جانی یا مالی می بینند تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت. این نوع  بیمه، هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارت های مالی وارد شده را جبران می کند.

در بیمه شخص ثالث، شاخه ای وجود دارد به نام بیمه حوادث راننده. که در این حوادث، راننده مقصر هم می تواند از مزایای این بیمه استفاده کند. البته باید این نکته را بدانید که بیمه حوادث راننده فقط و فقط جبران زیان های جانی را بر عهده می گیرد و در قبال زیان های مالی مسئولیتی را بر عهده نمی گیرد.

در صورتی که شما بیمه شخص سوم، شرکت بیمه ایران را داشته باشید، در صورت مقصر شناخته شدن شما، طبق تعرفه خسارات جانی و مالی شما پرداخت خواهد شد. همانطور که گفته شد بیمه شخص ثالث برای تمامی خودرو ها، الزامی است و عدم تهیه آن به منزله جرم و رفتاری خلاف قانون است.

این بیمه وابسته به شخص نیست و بر همین اساس در صورتی که راننده با خودرو شخص دیگری که دارای بیمه شخص سوم است، دچار تصادف شود می تواند در صورت داشتن گواهینامه، از بیمه خودرو استفاده نماید. عدم داشتن گواهینامه به منزله تخلف بوده و جزو مواردی است که بر اساس آن بیمه شخص ثالث فسخ می گردد. و هیچ ضرر و زیانی به زیان دیده از جانب بیمه پرداخت نمی گردد.

چه خساراتی تحت پوشش بیمه شخص سوم خودرو ی بیمه ی ایران قرار نخواهد گرفت؟
* خساراتی که به خودرو و یا لوازم موجود در آن وارد شود، جزو خسارات تحت پوشش بیمه شخص ثالث نمی باشد.
* خسارات ناشی از زلزله، سیل، آتشفشان جزو پوشش بیمه شخص ثالث نمی باشد.
* خسارات پرداخت جریمه یا محکومیت های جزایی جزو پوشش بیمه شخص ثالث نمی باشد.

توجه: خسارات جانی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث شرکت بیمه ایران است، صرفا در برگیرنده خسارات جانی انسان های سر نشین اتومبیل است. و هیچ پوششی در خصوص آسیب جانی به موجودات دیگر ندارد. خسارات جانی اشخاص ثالث شامل دیه جرح، دیه فوت، دیه نقص عضو و هزینه های درمانی است.

بیمه شخص ثالث چیست؟
بیمه شخص ثالث چیست؟

تخفیفات بیمه شخص ثالث خودرو بیمه ی ایران

صدور آنلاین بیمه شخص ثالث ایران : طبق دستورالعمل های ابلاغ شده به به شرکت های بیمه و بخشنامه های بیمه ایران، هر ساله به افرادی که از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکره باشند تخفیف داده خواهد شد. این تخفیف فارغ از ارسال بیمه نامه سال قبل افراد است. تخفیف ها به شرح زیر می باشد.

* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال اول ۵% تخفیف تمدید بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال دوم ۱۰% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال سوم ۱۵% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال چهارم ۲۰% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال پنجم ۲۵% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال ششم ۳۰% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال هفتم ۳۵% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال هشتم ۴۰% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال نهم ۴۵% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال دهم ۵۰% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال یازدهم ۵۵% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال دوازدهم ۶۰% تخفیف بیمه
* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال سیزدهم ۶۵% تخفیف بیمه

* عدم استفاده از کوپن بیمه در سال چهاردهم و بیشتر ۷۰% تخفیف بیمه

 

طبق قوانین بیمه ایران، در صورتی که فرد بیمه گزار در مدت یک سال طول بیمه شخص ثالث اتومبیل خود، از کوپن های خسارت استفاده نکرده باشد شامل تخفیف بیمه در تمدید سال بعد خود خواهد شد. در مقابل این امتیاز، در صورتی که فرد از کوپن های خود  استفاده نموده باشد، این تخفیف را از دست خواهد داد و باید با نرخ تعرفه عادی بیمه سالانه خود را بایست تمدید نماید.

مدارک مورد نیاز جهت خسارت های بدون کروکی شخص ثالث خودرو:
شرکت بیمه ایران جهت سهولت استفاده از بیمه و دریافت خسارات، امکان پرداخت بدون کروکی را برای بیمه گزاران خود فراهم نموده است. تعهد مالی در این نوع پرداخت خسارت مبلغ ۷۷،۰۰۰،۰۰۰ ریال است.

برای  استفاده از این نوع پرداخت باید مدارک زیر را ارئه نمایید :
* مراجعه همزمان مقصر و زیان دیده به یکی از مراکز پرداخت خسارت. یا تماس با مرکز پرداخت خسارت سیار ۰۹۶۶۸
* داشتن بیمه نامه معتبر هر دو طرف زیان دیده و مقصر.
* داشتن گواهینامه مقصر و زیان دیده.

آیا نداشتن بیمه شخص ثالث جرم محسوب می شود؟

صدور آنلاین بیمه شخص ثالث ایران : همانطور که اشاره شد این بیمه در قانون با کلمه اجباری آمده است. همچنین به صراحت تمام دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی را موظف به تهیه این بیمه نامه کرده است. در نتیجه حرکت وسایل نقلیه موتوری بدون داشتن این بیمه نامه ممنوع است.

مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه موظف هستند که در صورت شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه ‌نامه نسبت به اعمال جریمه ‌آنها اقدام کنند.

آیا نداشتن بیمه شخص ثالث جرم محسوب می شود؟
آیا نداشتن بیمه شخص ثالث جرم محسوب می شود؟

روش محاسبه قیمت بیمه ی شخص ثالث بیمه ی ایران

صدور آنلاین بیمه شخص ثالث ایران : قیمت نهایی این بیمه به موارد گوناگونی بستگی دارد که عبارت اند از:

۱. حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی
مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث بر اساس دیه کامل انسان در ماه های حرام است. هر سال قوه قضاییه نرخ دیه کامل را اعلام خواهد کرد. دیه کامل ماه حرام در سال ۱۴۰۰، ۶۴۰ میلیون و در ماه غیر حرام ۴۸۰ میلیون است.  بر همین اساس بیمه مرکزی، حداقل و حداکثر مبلغ حق ‌بیمه‌ را به شرکت‌ های بیمه ابلاغ می‌ کند. البته حق بیمه قابل پرداخت می تواند به خاطر مواردی مانند تخفیف و تغییر برخی موارد بیمه، کاهش یا افزایش پیدا کند.

۲. تخفیف عدم خسارت بیمه
یکی از عواملی که بر قیمت بیمه تاثیر دارد، تخفیف عدم خسارت بیمه است. بنابر این قانون به تعداد سال های عدم استفاده از بیمه شخص ثالث، به صورت تصاعدی به بیمه گذار تخفیف داده خواهد شد.

۳. کاربری خودرو
کاربری خودرو و میزان ریسک آن برای رخ دادن حادثه رانندگی، از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن است. برای مثال خودرو های آموزش رانندگی یا تاکسی ها که بیشتر احتمال تصادف دارند، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند.

همچنین کاربری های صنعتی، آمبولانس، آتش نشانی و … نیز باید بیمه بیشتری را باید پرداخت کنند.

۴. جریمه دیرکرد بیمه
دیر کرد حق بیمه باعث افزایش حق بیمه می شود. در صورت دیرکرد در تمدید حق بیمه به صورت روز شمار، جریمه اعمال می شود.

مبلغ جریمه دیرکرد برای انواع خودرو های سواری به ازای هر روز متفاوت است.

۵. میزان پوشش بیمه نامه
از دیگر موارد تعیین کننده حق‌بیمه، میزان پوشش مالی این نوع از بیمه است. این میزان پوشش، مقدار تعهد مالی شرکت بیمه را در برابر بیمه ‌گذار تعیین می‌ کند. بیمه مرکزی حداقل میزان پوشش مالی را برای سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۶ میلیون تومان تعیین کرده است. بیمه‌ گذار با پرداخت حق ‌بیمه بیشتر، می‌تواند پوشش مالی بالاتری را خریداری کرده و از خدمات بیشتری بهره‌ مند شود.

۶. مدت اعتبار بیمه نامه
اعتبار بیمه نامه شخص ثالث می تواند از چند روز تا ۱ سال باشد.

عواقب دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث

صدور آنلاین بیمه شخص ثالث ایران :در صورت دیرکرد در تمدید این بیمه عواقبی برای شما وجود خواهد داشت که عبارت اند از:

۱. توقف خودرو توسط پلیس
در صورت شناسایی خودروی فاقد بیمه شخص ثالث توسط پلیس، خودرو متوقف شده و به پارکینگ منتقل خواهد شد. در این شرایط باید بیمه خود را تمدید کنید و جریمه دیرکرد و هزینه پارکینگ را هم بپردازید.

۲. خسارت ناشی از حوادث رانندگی
در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث در تصادف، اگر مالک خودرو مقصر شناخته شود، باید تمامی هزینه ها را شخصا پرداخت کند. در صورت حوادث منجر به فوت، خسارت های مالی جبران ناپذیری به راننده مقصر وارد خواهد شد.

حتی در صورت مقصر نبودن راننده نیز مشکلاتی بوجود خواهد آمد.

۳. مشکلات در خرید و فروش
باید این نکته را بدانید که امکان خرید و فروش خودرویی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیست وجود ندارد. در صورتی‌ که مالک خودروی فاقد بیمه، قصد معامله آن را داشته باشد، ابتدا باید برای تمدید بیمه شخص ثالث اقدام کند.

عواقب دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث
عواقب دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث

روش‌های انتقال بیمه ی شخص ثالث

این امکان وجود دارد که افراد بتوانند بیمه شخص ثالث، خود را به شخص دیگری انتقال دهند. این انتقال شامل تخفیف بیمه نیز می شود. برخی از راه های انتقال بیمه  عبارت اند از:

۱. تمدید بیمه با شرکت بیمه متفاوت
گاهی اوقات بیمه گذار به دلیل اختلاف قیمت و یا راضی نبودن از سرویس دهی شرکت بیمه، تصمیم می گیرد بیمه خود را با شرکت دیگری تمدید کند. در این صورت باید اقداماتی نظیر تمدید بیمه نامه را انجام دهد.  اگر بیمه نامه را با شرکت دیگری تمدید کردید، تخفیف بیمه نامه از بین نخواهد رفت.

۲. انتقال بیمه نامه به مالک جدید خودرو
در صورت معامله خودرو، مالک جدید می تواند بیمه نامه را به نام خود ثبت کند.در این صورت الحاقیه ای به بیمه نامه ضمیمه می شود که مبنی بر تغییر مالک است.

۳. انتقال تخفیف بیمه نامه
این نوع انتقال به دو صورت امکان پذیر است:

۱.  ممکن است فرد قصد داشته باشد بیمه تخفیف عدم خسارت خود را به فرد دیگری انتقال دهد. این انتقال فقط در بین اعضای خانواده امکان پذیر است. یعنی پدر، مادر و فرزندان

۲.  همانطور که گفته شد، تخفیف بیمه نامه از طریق فروش خودرو هم امکان پذیر است.

جمع بندی:

صدور آنلاین بیمه شخص ثالث ایران ، جزو بیمه های اجباری است. در نتیجه مالکان وسایل نقلیه باید نسبت به تهیه آن اقدام کنند. در این صورت افراد می توانند مانع بسیاری از ضرر های مالی جبران ناپذیر شوند. همچنین در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث، خودرو جریمه می شود و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

Free WordPress Themes, Free Android Games