بیمه ایران

بیمه شکست ماشین آلات

بیمه شکست ماشین آلات یکی از انواع بیمه های شرکت بیمه ایران در شاخه بیمه مهندسی است. در این بیمه ماشین آلات و دیگر تاسیساتی که جهت تجهیز یک کارخانه یا یک کارگاه خریداری، نصب و راه اندازی می گردد و جهت این موارد سرمایه گزاری کلانی صورت گرفته جز مواردی می باشد که در این بیمه گنجانده شده است. از جمله مواردی که می تواند تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات قرار گیرد می توان به تجهیزات نیروگاه های تولید برق از جمله دستگاه های تولید و توزیع برق و هم چنین خطوط انتقال برق، ماشین آلات راهسازی و سدسازی وسایل و تجهیزاتی کمکی از قبیل ماشین ابزار، ماشین کاغذ سازی، پمپ ها و … می تواند تحت پوشش این بیمه در بیاید.

هدف بیمه شکست ماشین آلات

با استفاده از این بیمه خسارت های مالی ناشی از وقوع حادثه ناگهانی و غیر قابل پیش بینی توسط بیمه پرداخت می گردد. با نداشتن این بیمه نامه صاحبان تجهیزات و ماشین آلات باید همواره مبلغی را جهت جبران خسارت های احتمالی نگهداری کنند که این کار سبب می گردد تا سرمایه آن ها به شکل راکد و غیر قابل استفاده باقی بماند و در صورتی که خسارت بیش از هزینه نگهداری آن ها باشد باید مقداری از هزینه های جاری نیز برای این بخش صرف شود که این سبب ایجاد مشکل مالی خواهد شد. بنابراین می توان گفت این بیمه به عنوان بهترین راه حل جهت جبران نمودن خسارت های احتمالی بدون نیاز به ذخیره و نگهداری بخشی از سرمایه می باشد.

موسسات تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات

بیمه شکست ماشین آلات می تواند برای تمامی موسسات بزرگ که دارای واحدهای بزرگ و ماشین آلات تمام اتوماتیک هستند و هم چنین دیگر موسسات متوسط تا کوچک جهت تامین نمودن بخش زیادی از هزینه های تعمیر، نگهداری ماشین آلات و تجهیزات کاربردی باشد. هم چنین موسسات مالی نیز جهت خرید ماشین آلات و دستگاه ها جهت یک تامین جامع و کامل می توانند از این بیمه استفاده نمایند.

نکات مهم بیمه نامه شکست ماشین آلات

پوشش بیمه ای شکست ماشین آلات تنها پس از نصب و تست عملکرد صحیح ماشین آلات اجرا می شود و مشخصات هر یک از ماشین آلات از جمله نوع، مدل، سازنده، سال ساخت، ظرفیت و هم چنین شماره سریال آن باید ثبت شود. بیمه گذار ماشین آلات مورد بیمه را می تواند با توجه به مقدار ارزش واقعی که همان احتساب عمر کارکرد بیمه نماید و چناچه چیزی از آن کسر گردد مابقی آن پس از کسر فرانشیز ها به بیمه گذار پرداخت می شود. در این بیمه تمامی هزینه های ایاب و ذهاب، تعمیر و نگهداری قطعات و اجرت تعمیرات تحت پوشش بیمه است. در این نوع از بیمه می توان پرداخت حق بیمه اضافی خطر آتش سوزی و سرقت نیز تحت پوشش قرار گیرد. بیمه گذار می تواند خسارت های اضافی از جمله خسارت های جانی و مالی به اشخاص ثالث را نیز در این بیمه قرار دهد.

Free WordPress Themes, Free Android Games