بیمه ایران

بیمه ایران پوست می‌اندازد

تشریح ویژگی‌های ساختار سازمانی جدید بیمه ایران

بیمه ایران پوست می‌اندازد
از ۵۲۰۰ پست به ۳۹۰۰ رسیدیم

محسن پورکیانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران می‌گوید: بیمه ایران در حال پوست اندازی است و در ساختار جدید از تصلب ۳۰ ساله رها شده است. یکی از نمودهای این پوست‌اندازی تقلیل پست‌های سازمانی آن از ۵۲۳۰ پست به ۳۹۰۱ پست است.

 

محسن پورکیانی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح ویژگی‌های ساختار سازمانی جدید بیمه ایران پرداخت که نکات مهم آن چنین است:

به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات و کاهش حجم تصدی‌های شرکت، برای واگذاری بیشتر خدمات و فعالیت‌های قابل واگذاری و برون‌سپاری آن‌ها تاکید شده است.

ادارات کل استان‌ها در قلمرو مأموریت خود به عنوان نماینده عالی شرکت محسوب می‌‌شوند.

به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از توان آن‌ها و محقق کردن اهداف و برنامه‌های تعیین شده در سطح استان و شهرستان‌های تابعه تلاش وافر برای تقویت ادارات کل استان‌ها شده است.

بر کنترل فعالیت ارزیابان خسارت و همچنین نظارت بر عملکرد شعب و نمایندگی‌ها و کارگزاران تحت پوشش و برگزاری دوره‌های باز آموزی و آموزشی مورد نیاز آنها تاکید شده است.

از طریق برون‌سپاری فعالیت‌های قابل واگذاری در حال حاضر تعداد ۹۶۹۴ نمایندگی حقیقی، ۳۳۳ نمایندگی حقوقی، ۸۳۷ نمایندگی فروش بیمه عمر، ۵۱۸ کارگزار حقیقی و ۱۶۴ کارگزار حقوقی در قالب تشکل‌های غیر دولتی زیر نظر شرکت سهامی بیمه ایران فعالیت می‌کنند و از این طریق بیش از ۵۰ هزار نفر در فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سراسر کشور اشتغال یافته‌اند

با اجرای ساختار جدید سازمانی، امکان استخدام نیروهای کارآمد در فضای رقابتی و از طریق آزمون استخدامی مهیا خواهد شد. درحالی که به خاطر عدم اصلاح ساختار سازمانی شرکت از سال ۱۳۸۶ نتوانسته نیروی رسمی و پیمانی جذب کند و در حال حاضر شرکت به خاطر این کار دچار بحران های منابع انسانی شده و ۶۰ درصد کارکنان قراردادی هستند.

ساختار جدید کمک می‌کند در مواقع بحرانی مدیران استانی با اختیارات کامل وارد عمل شوند و به کنترل و مدیریت بحران کمک کنند که در مورد زلزله کرمانشاه آن را دیدیم.

در حال حاضر ۶۲ درصد از نیروهای شرکت در تهران مستقر هستند و استان‌ها با کمبود شدید نیروی متخصص روبرو بودند ولی در ساختار جدید باتوجه به ارتقای سازمانی استان‌ها، انگیزه نیروهای استانی برای ماندن در استان خود افزایش پیدا کرده و امکان مهاجرت معکوس نیروهای متمرکز در تهران به استان‌ها پیش بینی می‌شود.

بستر لازم در ساختار جدید برای توسعه بیمه های عمر در تمامی مناطق کشور به خصوص مناطق محروم با ایجاد شعبه تخصصی بیمه‌های زندگی و مهیا کردن بستر لازم برای فعالیت نمایندگان بیمه‌های عمر و زندگی در بیش از ۳۰۰۰ شهر، دهستان، مناطق و نواحی شهرداری‌ها فراهم شده است.

کانال رسمی شرکت بیمه ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games