بیمه ایران
گروه های اصلی بیمه آتش سوزی

گروه های اصلی بیمه آتش سوزی

آتش سوزی یکی از سوانحی است که در هر مکان و موقعیتی امکان رخ دادن آن وجود دارد و متاسفانه یکی از حوادث بسیار پر خطر است که نه تنها خسارت مالی بلکه خسارت جانی نیز به بار می آورد از این رو بیمه آتش سوزی یکی از بیمه های لازم است که اگر چه در هنگام آتش سوزی افراد مرده را نمی توان زنده کرد ولی این بیمه هزینه ها را جبران می کند.

به طور کلی ۳ گروه اصلی برای بیمه آتش سوزی وجود دارد:

–       بیمه آتش سوزی منازل مسکونی

در این نوع بیمه کلیه منازل مسکونی من جمله مجتمع، خانه های ویلایی و… در برابر تمام خطرات آتش سوزی بیمه می شوند. این نوع بیمه خود شامل  ۵ طرح می گردد:

۱-   طرح معمولی منازل مسکونی

در این نوع بیمه، فرد با سرمایه ای دلخواه و متناسب با قیمت روز، منزل خود را در برابر خطرات آتش سوزی و کلیه خطرات اضافی بیمه می کند. در این نوع بیمه، حق سالانه ای که فرد باید به شرکت بیمه پرداخت کند، براسا قیمت منزل، وسایل آن و همچنین خطراتی که بیمه شده است مشخص می گردد.

۲-   بیمه مسکونی طرح همگانی

در این طرح خطرات آتش سوزی، انفجار، صاعقه و سیل برای بیمه مد نظر ات و عامل تعیین کننده حق بیمه سالانه، قیمت واحد مسکونی است.

۳-   بیمه مسکونی با طرح زلزله

در مناطق زلزله خیز، بهتر است فرد برای بیمه آتش سوزی منزل خود ازاین نوع طرح استفاده کند که درآن علاوه بر خطر آتش سوزی، سیل، صاعقه و انفجار، زلزله نیز تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. حق بیمه سالانه متناسب با قیمت منزل و وسایل آن تعیین می گردد.

۴-   بیمه مسکونی با طرح مهر

یکی از بهترین طرح های بیمه آتش سوزی برای منزل و خانواده، طرح مهر است که در آن شخص بیمه گذار، شخص ثالث و همسایه در برابر آتش سوزی، صاعقه و انفجار بیمه شده و هزینه فوت و درمان آن ها توسط بیمه پرداخت می گردد.

۵-   بیمه مسکونی با طرح جامع خانه وخانواده

در این نوع بیمه تمام خطراتی که در فضای خانه می تواند به نوعی منجر به آتش سوزی شود تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

–       بیمه واحدهای صنعتی

بیمه آتش سوزی، تمام واحدهای صنعتی و همچنین ماشین آلات و کالایی که در حین ساخت دچار این سانحه گردیده باشد را تحت پوشش قرار می دهد.

–       بیمه واحدهای غیر صنعتی

در این نوع بیمه مکان های غیر صنعتی همچون ادارات، سینماها، مکان های تجاری و شرکت ها، مکان های عمومی و… در برابر تمام خطرات آتش  سوزی تحت حمایت بیمه قرار می گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games