بیمه ایران
نحوه استفاده از چرخ فروشندگی در بیمه

نحوه استفاده از چرخ فروشندگی در بیمه

زمانی که یک کارشناس بیمه با مشتری خود صحبت می کند تا بتواند یک یا چند مورد از بیمه های خود را به او فروشد، باید بر مهارت های فروش تسلط داشته باشد تا نه تنها بتواند مشتری را به خریدار تبدیل کند بلکه منجر به ترغیب مشتری برای استفاده بیشتر از خدمات این بیمه گردد. مهارت هایی که هر کارشناس بیمه باید داشته باشد، به صورت مهارت های هشت گانه در چرخ فروشندگی بیمه تعریف می شود. شما با استفاده از این چرخ می تواند به میزان توانایی های خود در هر مهارت پی ببرید. به شکل زیر دقت نموده و به ادامه مطالب توجه کنید:

همان گونه که مقالات قبلی بیان نموده ایم، زمانی یک کارشناس بیمه می تواند موفق باشد که همه این مهارت ها را با هم داشته باشد ولی نکته جالب این است که درصد توانایی در هر مهارت نیز میزان موفقیت را مشخص می کند. اما منظور از این مطلب چیست؟

در شکل بالا دقت کنید. محوری که به هر مهارت وصل می شود، به ۱۰ قسمت تقسیم می شود و این بدان معنا است که میزان توانایی هر فرد در هر مهارت، از ۱ تا ۱۰ تقسیم بندی می شود. برای مثال شکل بالا، مهارت های یک کارشناس بیمه را نشان می دهد که از طریق این شکل می توان توانایی ها او را ارزیابی نمود.  در این شکل، کارشناس بیمه از نظر مهارت شماره ۱، امتیاز ۱۰ را دارد ولی در مورد مهارت سوم، فرد از ۱۰ امتیاز، ۴ امتیاز را کسب کرده است و این نشان می دهد که توانایی او در این مهارت کم است.

یک نکته جالب در مورد چرخ فروشندگی این است که مساحت هشت ضلعی، تاثیر مستقیم بر حجم فروش دارد. هر چه امتیاز فرد در هر مهارت کمتر باشد، باعث می شود که زمانی که نقاط مختلف را به هم وصل می کنیم، یک هشت ضلعی کوچک ایجاد شود. در نتیجه هر چه هشت ضلعی کوچک تر باشد، فروش بیمه کمتر و در نتیجه کارمزد کارشناس بیمه کمتر می شود. بنابراین در کل چرخ فروشندگی تعیین کننده میزان موفقیت هر کارشناس بیمه برای فروش است. به همین دلیل در یک شرکت بیمه، زمانی که مدیر شرکت قصد دارد میزان توانایی هر فرد را در فروش تعیین کند، این چرخ فروشندگی را ترسیم می کند و براساس مساحت هشت ضلعی به دست آمده، مشخی می کند که چه کسی در فروش بیشتر موفق است.

در نهایت برای تعیین میزان کلی مهارت برای فروش، شما باید امتیازهای خود از هر مهارت را با هم جمع کنید و عدد حاصل را بر ۸ تقسیم کنید. عدد حاصل به طور کلی توانایی شما در هر مهارت را تعیین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games