بیمه ایران
مدل چرخ فروشندگی بیمه چیست

مدل چرخ فروشندگی بیمه چیست

شغل بیمه یکی از مشاغلی است که در آن کارشناس فروش باید در جلسه ای با مشتری، شرایط بیمه را به او معرفی کند و از زمان شروع صحبت با مشتری تا پایان جلسه، باید تمام مهارت های خود را به کار گیرد تا بتواند مشتری را به خریدار تبدیل کند در نتیجه شغل بیمه، یکی از حساس ترین مشاغلی است که چون در مراحل اول، جذب مشتری کار سختی است لذا اکثر افراد به سراغ آن نمی روند.

مراحل فروش بیمه

به طور کلی از زمانی که بیمه گر و کارشناس بیمه صحبت را با مشتری آغاز می کند، باید ۸ مرحله را طی کند تا موفق به عقد قرارداد با مشتری گردد و همه این مراحل در جایگاه خود اهمیت زیادی دارند:

۱-   توجه مشتری را کامل به خود جلب کنید به گونه ای که مشتاق شنیدن ادامه سخنان شما باشد.

۲-   به گونه ای صادقانه و با اطمینان سخن بگویید که اعتماد مشتری را جلب کنید.

۳-   در حین صحبت با مشتری سعی کنید از میان صحبت های وی متوجه شوید که چه نیازی دارد.

۴-   نیاز مشتری را به خواسته تبدیل کنید.

۵-   متناسب با نوع خواسته مشتری، بهترین بیمه را به وی معرفی نمایید.

۶-   مسلما مشتری در برابر سخنان شما جبهه می گیرد و مدام از شما سوال پرسیده و بهانه گیری می کند تا بتواند به طور کامل از بابت شرکت شما مطمئن شود لذا شما باید با صبر و بدون نگرانی به وی پاسخ دهید.

۷-   نهایتا درخواست مشتری را با عقد قراردد، قطعی نمایید.

۸-   اخذ مشترین ارجاعی را به عنوان برگ برنده مورد توجه قرار دهید.

منظور از چرخ فروشندگی بیمه چیست

همان گونه که گفتیم تمام مراحل فوق بسیار مهم هستند. به گونه ای که اختلال در هر مرحله، سبب متوقف شدن امر فروش می گردد. شما یک هشت ضلعی منتظم را در نظر بگیرید که هر یک از مراحل فروش، یکی از رئوس این هشت ضلعی منتظم هستند حال در صورتی که یکی از رئوس حذف شود، این هشت ضلعی تشکیل نمی شود لذا زمانی شما می توانید یک هشت ضلعی منتظم را داشت باشید که تمام رئوس آن در جای خود حضور داشته باشند تا بتوانید با وصل نمودن رئوس به یکدیگر، هشت ضلعی را ترسیم نمایید. لذا این هشت ضلعی شبیه یک چرخ فروش است که زمانی این چرخ به خوبی می توان جلو برود که تمام رئوس آن وجود داشته باشد در غیر این صورت، چرخ فروشندگی متوقف می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games