بیمه ایران
تفاوت بین ارزیاب خسارت بیمه و کارشناس بیمه

تفاوت بین ارزیاب خسارت بیمه و کارشناس بیمه

در دنیای امروز که مشاغل مختلف و فراوان همراه با تکنولوژی ها و ادوات مختلف وجود دارد و افراد زیادی در زمینه کاری با یکدیگر در تعامل هستند، داشتن یک امنیت شغلی برای هر فرد یک امر لازم است. زمانی که فرد از بابت مسئولیت های کار خود نگرانی نداشته باشد، با خیال آسوده و بدون نگرانی به کار خود می پردازد.

در هر حرفه و فعالیتی، ممکن است ناخواسته اشتباهاتی رخدهد که منجر به خسارت به افراد دیگر کردد و مسئولیت این خسارات، بر عهده مسئول کار است لذا این شخص باید هزینه خسارت ها را جبران نماید در نتیجه از آنجایی که این کار باعث می شود سرمایه زیادی از دست او برود همیشه یک نگرانی با وی همراه است که در صورت بروز اشتباه و خسارت چه باید بکند. در این زمان بیمه به عنوان حامی به شما کمک می کند.

بیمه در واقع قراردادی است که بین شرکت بیمه گر و بیمه گذار عقد می گردد که براساس موارد قید شده در قرارداد، هر گونه خسارتی که در حیطه تعهدات بیمه باشد، توسط شرکت پوشش داده می شود و در نتیجه این قرارداد، بیمه گذار باید با فاصله زمانی معین، مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت نماید.

کارشناس بیمه کیست

کارشناس بیمه به شخصی گفته می شود که درخواست های متقاضیان بیمه را بررسی نموده و علاوه بر این که تعیین می کند مقدار پوشش بیمه برای هدف بیمه گذار چقدر است، مبلغ حق بیمه که بیمه گذار باید پرداخت نماید را نیز تعیین می کند.

ارزیاب خسارت بیمه کیست

در زمانی که خسارتی برای فرد بیمه شده بروز می کند، شرکت بیمه باید شخصی را اعزام نماید تا تعیین کند که آیا جبران این خسارت بر عهده بیمه است یا خیر و همچنین میزان خسارت تا چه میزان بوده است. به این فرد، ارزیاب خسارت بیمه گفته می شود.

تفاوت ارزیاب خسارت بیمه با کارشناس بیمه

۱-   از آن جایی که ارزیاب خسارت بیمه باید به نوعی کار داوری را انجام دهد، لذا انتخاب ارزیاب می تواند بر عهده بیمه گذار باشد در حالی که کارشناس بیمه از طرف خود شرکت بیمه انتخاب می شود.

۲-   کارشناس تنها وظیفه دارد که میزان خسارت را برآورد نموده و به شرکت بیمه اطلاع دهد در حالی که ارزیاب خسارت بیمه وظیفه پیگیری و رسیدگی به کار پرونده تا زمان تعیین خسارت قابل پرداخت توسط  بیمه را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games