بیمه ایران
اشتباهات رایج در فروش بیمه - قسمت دوم

اشتباهات رایج در فروش بیمه – قسمت دوم

آگاهی از اشتباهاتی که اکثر کارشناسان بیمه مرتکب می شوند، باعث می شود که شما دقت کاری خود را بیشتر کنید زیرا این اشتباهات را اکثر افراد مرتکب می شوند و بدون این که از آن ها اطلاع داشته باشند، مدام با خو فکر می کند که دلیل ضعف کاری او چیست. لذا ما تصمیم گرفتیم که در چند مقاله، به این موضوع به تفصیل بپردازیم:

۴- اشتباه دیگر کارشناسان بیمه این است که به کشف ابهامات و سوالات مشتری دقت نمی کنند و شما به عنوان یک کارشناس باید قبل از اینکه مشتری از شما سوال بپرسد، تمام سوالاتی را که امکان دارد به ذهن مشتری برسد را بیان نموده و به آن ها پاسخ دهید. با این کار، مشتری به تسلط کاری شما و قدرت شرکت پی می برد و بیشتر می تواند به شما اطمینان کند. در این صورت در نهایت می توانید با قدرت به مشتری بگویید که گمان می کنم به تمام سوالات و ابهامات شما پاسخ داد شده و بهتر می توانید در مورد انتخاب خود تصمیم گیری کنید.

۵- خطرناک ترین اشتباه کارشناس بیه که باعث می شود به نحوی به شخصیت مشتری توهین شده و در نتیجه مشتری تمایل به ادامه بحث به مشتری نداشته باشد، عدم توجه به نظرات مشتری با بیان جمله: “بله، اما اگر ..”. برای مثال مشتری می گوید که حس می کنم برای مشکل خودم، فلان کار بهتر می تواند نتیجه دهد و شما با قطع سخن او بگویید بله ولی اگر کاری که من می گویم انجام دهید بهتر است با این کار مشتری حس می کند که نظر او هیچ ارزشی برای شما ندارد و شما فقط به فکر این هستید که به هر نحوی بیمه خود را به او بفروشید.

۶- زمانی که مشتری به شما مراجعه می کند تا در مورد بیمه خود تحقیق کند انتظار دارد که شما اطلاعات کامل در مورد بیمه داشته باشید و به صورت کاملا تخصصی بتواند تمام ابهامات ذهن او را رفع کنید. یکی از اشتباهاتی که شرکت های فروش بیمه انجام می دهند این است که در قسمت فروش، از افراد تازه کار استفاده می کنند و این افراد بی تجربه هنوز مهارت کافی برای فروش نداشته و از طرفی چون تجربه ای برای فروش ندارند، تمام اطلاعات آن ها، تئوری است لذا خارج از این این اطلاعات نمی تواند به مشتری کمک کنند. لذا توصیه می شود که شرکت های بیمه، افراد تازه کار را مدتی در کنار کارشناسات قبلی مشغول کنند تا با فنون فروش آشنا شوند و تجربه کافی را کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games