بیمه ایران
کارشناس بیمه

معرفی کارشناس بیمه و وظایف کاری وی

در زمان عقد قرارداد بیمه بین شرکت بیمه و فرد بیمه گذار، مهمترین مواردی که قید می گردد، تعیین حق بیمه و خساراتی است که بیمه گر باید پوشش دهد که این کار بر عهده کارشناس بیمه است.

کارشناس بیمه باید درخواست بیمه گذار را بررسی نموده و متناسب با آن، حق بیمه و خساراتی که بیمه گر پوشش می دهد را تعیین کند. لذا وظیفه کارشناس بیمه بسیار حساس است اگر فردی باشد که خیلی ریسک میکند در نتیجه تعهدات بیمه را زیاد نموده و منجر می شود که بیمه پول زیادی را به بیمه گذار بدهد و اگر خیلی محتاط باشد در انتخاب تعهدات بیمه خیلی حساسیت به خرج می دهد لذا نمی تواند بیمه گذار را به اندازه کافی جذب نماید در نتیجه باید یک فرد میانه رو باشد.

در کل این گونه می توان بیان نمود که کارشناس بیمه فردی است که بین شرکت بیمه و نمایندگان بیمه رابط است و درخواست های بیمه گذاران را در نمایندگی های بیمه بررسی نموده و مبلغ حق بیمه و میزان پوشش بیمه را با کمک نرم افراز تعیین می نماید. لذا همان گونه که متوجه شدید کارشناس بیمه باید به نرم افزارهای کامپیوتری تسلط داشته باشد.

وظایف کارشناس بیمه

۱-   بررسی و تحلیل اطلاعات بیمه گذار

در اولین اقدام پس از ارائه تقاضای بیمه توسط بیمه گذار، کارشناس بیمه باید اطلاعات لازم برای بیمه مورد نظ  را از بیمه گذار کسب نماید. برای مثال زمانی که فردی قصد دارد خود را بیمه عمر نماید باید مشخصات فردی بیمه گذار و تمام مدارک مورد نیاز را از وی تقاضا کند.

۲-   تعیین ریسک بیمه براساس تقاضای بیمه گذار

همان گونه که بیان نمودیم، کارشناس بیمه باید اعتدال داشته باشد نه به اندزه ای ریسک کند که سبب شود بیمه پول زیادی دهد و نه به اندازه ای احتیاط کند که باعث عدم جذب بیمه گذار شود.

۳-   راهنمایی بیمه گذار و تصمیم در مور بیمه

بیمه گذار از شرایط بیمه اطلاعی ندارد فقط به بیمه مراجعه می کند و تقاضای خود را متنسب با حرفه و هدف خود ارائه می کند. در این میان وظیف کارشناس بیمه است که او را راهنمایی نموده و در مورد بیمه انتخابی بیمه گذار تصمیم گیری نماید. کارشناس بیمه باید براساس موزین اخلاقی باید انواع مختلف بیمه برای یک هدف را به بیمه گذار معرفی نماید تا خود بیمه گذار از میان آن ها موردی را برای خود انتخاب کند.

2 پاسخ

  1. سلام، آیا برای شغل کارشناس بیمه، در بیمه ایران، سلامت جسمانی مهم هست یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games