بیمه ایران
روش های جذب مشتری در بیمه - قسمت اول

روش های جذب مشتری در بیمه – قسمت اول

یکی از پیچیده ترین مشاغل، شغل بیمه است. بیمه شغلی است که بر مبنای اعتماد پایه گذاری شده است شاید با خود بگویید که این قانون در مورد همه مشاغل وجود دارد ولی منظور از اعتماد در بیمه، اعتمادی دو طرفه میان بیمه گر و بیمه گذار است. لذا فروش بیمه یکی از سخت ترین کارها است زیرا کارشناس بیمه نه تنها باید بر حرفه خود مسلط باشد تا بتواند به تمام سوالات بیمه گذار پاسخ دهد بلکه باید از نظر روانشناسی به گونه ای سخن گوید که ذهن مشتری را در دست گرفته به خوبی بتواند او را برای خرید بیمه توجیه نماید.

تمام اقدامات بیمه برای افزایش جذب مشتری صورت می گیرد به همین دلیل هر گونه فعالیت باید در نهایت با هدف مشتری بیشتر و در نتیجه فروش بشتر صورت گیرد. به طور کلی چندین راه برای افزایش مشتری وجود دارد که بیمه گران می تواند از آن ها استفاد نمایند ولی قبل از این که به بررسی این روش ها بپردازیم، لازم است بگویم که این روش ها، به منظور افزایش توجه مشتری به بیمه صورت می گیرد.

زمانی که مشتری برای بیمه شما مراجعه می کند، شما باید زمانی را حتی چندین ساعت وقت خود را برای وی بگذارید تا به خوبی بتوانید تمام مطالب بیمه مورد نظر را برای او توضیح دهید حال اگر این مشتری برای بار دیگر به شما مراجعه کند، شما مطالب کلی و پایه را برای وی شرح داده اید لذا در این جلسه و جلسات بعدی برای بیمه های بعدی، شما در حد چندین دقیقه برای مثال ۲۰ دقیقه زمان لازم دارید تا بتوانید این مشتری را جذب کنید. قصد ما از بیان این مطلب، این بود که همیشه جذب مشتریانی که قبلا به شما مراجعه کرده اند، ساده تر و سریع تر از مشتریانی است که برای اولین بار به شما مراجعه می کنند. بنابراین قبل از این که به فکر روش های افزایش جذب مشتری باشید، باید مهمترین منبع فروش بیمه را تهیه کنید که این منبع، تهیه لیستی از مشتریانی است که قبلا به شما مراجعه کرده اند. برای این منظور، شما باید ۳ فهرست از مشترین قبلی خود تهیه نمایید:

۱-   مشتریانی که از شما قبلا بیمه خریداری نموده اند و هم اکنون با شما قرارداد دارند.

۲-   افرادی که قبلا مشتری شما بودند و از شما بیمه خریداری کرده بودند ولی الان ارتباطی با شما ندارند و هم اکنون از بیمه های شما استفاده نمی کنند.

۳-   لیستی از افرادی که قبلا برای فروش بیمه با آن ها صحبت کرده اید ولی موفق نشه اید که اعتمد آن ها را جلب کنید، تهیه نموده و شانس خود را مجددا امتحان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games