بیمه ایران
درباره بیمه مسئولیت حمل و نقل چه می دانید

درباره بیمه مسئولیت حمل و نقل چه می دانید

انتقال و جابجایی کالاها در مسیرهای طولانی داخل یا خارج از کشور، امری است که نیاز به تخصص دارد شاید به نظرتان این موضوع ساده بیاید ولی شرکت های حمل و نقل می دانند که هر کالایی چگونه باید در وسیله مسئول حمل جاسازی شود، چه وسیله ای برای جا به جایی لازم است و این که در طول مسیر حمل و نقل چه مسیرهایی مناسب تر هستند و چگونه باید رانندگی شود.  به همین دلیل است که صاحبان سرمایه و کالا، در زمان ارسال کالا به نقاط مختلف کشور و حتی دنیا، با شرکت های حمل و نقل قرارداد می بندند. اما انتخاب یک شرکت ناسب نیز تضمین کننده امنیت کالاهای شما است که یکی از مهمترین ویژگی های یک شرکت حمل و نقل ایده آل، داشتن تعهدات نسبت به کالا است.

بیمه مسئولیت حمل و نقل چیست

شرکت های حمل و نقل کالا از زمان دریافت کالای شما تا زمان تخلیه در مقصد، در برابر کالای شما مسئول هستند و هر گونه خسارتی که در طول مدت زمان انتقال به کالا وارد شود، باید توسط این شرکت ها جبران گردد. حال ممکن است که خسارت وارد شده، بسیار سنگین باشد در نتیجه شرکت های حمل و نقل اگر بخواهند چندین مورد از این خسارت ها را جبران نمایند، سرمایه خود را از دست داده و ورشکست می شوند به همین دلیل بهترین توصیه برای این شرکت ها این است که خود را بیمه نمایند.

بیمه مسئولیت حمل و نقل یک حامی بسیار مناسب برای شرکت های حمل و نقل است که کمک می کند تا با خیال راحت به کار خود بپردازند و هر گونه خسارت غیر قابل پیش بینی همانند آتش سوزی، دزدی و… که در حین انتقال کالا به آن ها وارد می شود را بر طبق تعهدات خود جبران می کند. خساراتی که بیمه جبران می نماید در بیمه نامه تعیین می شود لذا اگر موردی خارج از قرارداد باشد، جبران آن برعهده خود بیمه گذاراست.

حق جانشینی در بیمه مسئولیت حمل و نقل

در زمان استفاده از بیمه مسئولیت حمل و نقل تعیین می شود که در صورت بروز هر خسارتی، بیمه گر (شرکت بیمه کننده) چه مبلغی را باید پرداخت نماید. حال بیمه گر به میزان همین مقدار که متعهد می شود، می تواند در صورت لزوم جانشین بیمه گذار یا بیمه شونده باشد بدین معنا که می تواند به افرادی که باعث بروز خسارت شده اند مراجعه نموده و طلب حق نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games