بیمه ایران
بیمه الکترونیک

درباره بیمه الکترونیک چه می دانید

در دنیای امروز یک از بزرگترین اتفاقاتی که سبب شده است بشر بتواند از زمان خود بهترین استفاده را نموده و تحت هر شرایطی به امور مورد نظر خود بپردازد، ورود اینترنت به دنیای فناوری و اطلاعات است. شاید برخی از افراد گمان کنند که معایب اینترنت قابل انکار نیست ولی مسلما مزایای آن بیشتر است و اگر به درستی از آن استفاده گردد، مشکلی نخواهد اشت.

امروزه اینترنت به همه زمینه های شغلی وارد شده است و یکی از کاربردهای آن، در زمینه بیمه است. تا قبل از ورود اینترنت به حوزه بیمه، افراد باید برای استفاده از خدمات بیمه، حضورا به شرکت ها مراجعه می کردند و این کار چند عیب داشت که مهمترین آن، زمان بر بودن این روش است. افراد باید زمانی را برای مراجه به بیمه انتخاب می کردند که هم با زمان کاری خودشان تداخل نداشته باشد و هم از ساعت کاری بیمه خارج نشود. در این شرایط بیمه الکترونیک، به کمک آمده و شرایط را هم برای بیمه گرن و هم برای بیمه گذاران آسوده نموده است.

مزایای بیمه الکترونیک

۱-   مهمترین مزیت این روش استفاده از خدمات بیمه، صرفه جویی در زمان است. در کوتاه ترین زمان می توانید با مراجعه به سایت شرکت بیمه، پاسخ سوالات خود را یافته و تحقیقات خود را درمورد بیمه مورد نظر انجام دهید و در نهایت پس از انتخاب بیمه مور نظر، در آن ثبت نام نمایید.

۲-   فاصله ها در بیمه الکترونیک حذف می گردند. شما در هر موقعیتی که هستید می توانید به سایت بیمه مراجعه نموده و از خدمات آن استفاده کنید.

۳-   از آنجایی که اکثر مراحل ثبت نام بیمه از طریق سایت انجام می شود لذا هزینه استفاده از کاغذ و اسناد کاهش می یابد.

۴-   در صورتی که در حین ثبت نام قسمتی را اشتباه کنید، امکان اصلاح آن وجود دارد ولی در ثبت نام حضوری باید فرم را پاره نمود و فرم جدید را ثبت نام کرد.

۵-   در بیمه الکترونیک به دلیل این که مراحل به صورت اتوماسیون صورت می گیرد لذا هزینه مدیریتی و اداری کاهش می یابد.

۶-   بیمه الکترونیک از طریق فروش مستقیم بیمه نامه، کارمز واسطه ها را کاهش می دهد.

۷-   از آن جایی که در این روش اطلاعات کافی و مطمئن بر روی سایت قرار می گیرد لذا بیمه گذار به راحتی می تواند ساعت ها به تحقیق در مورد بیمه مورد نظر خود بپردازد در حالی که در بیمه حضوری، سوال زیاد از کارشناسان بیمه، سبب خسته شدن آن ها می شود در نتیجه ممکن است به خوبی شما را راهنمایی نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games