بیمه ایران
بیمه ی باربری

درباره بیمه ی باربری چه می دانید

نوعی از بیمه وجود دارد که مربوط به حمل و نقل باربری کالا است. فرض کنیم شما قصد دارید حجم بزرگی از محصولات خود را  به خارج از استان یا کشور انتقال دهید. در این مسیر ممکن است که خطراتی محصولات شما را تهدید نماید و سبب شود که خسارت جدی به شما وارد شود. نوع روش انتقالی مهم نیست مهم ایناست که شما خسارت های این چنینی که که سبب می شود هزینه کلان از دست شما خارج شود پیش بینی و برای آن ها به فکر راهکار باشید. بهترین راه برای این منظور، بیمه نمودن کالا در حین حمل و نقل است که به آن بیمه باربری می گویند.

در بیمه باربری، شرکت بیمه متعهد می شود که هر گونه خسارت وارد شده به کالا را که مورد تایید بیمه باشد، جبران نماید. لذا برخی از خسارت ها ناشی از کوتاهی افراد در حین حمل و نقل و یا خطراتی ناشی از سهل انگاری است در صورتی که بیمه خساراتی را جبران می کند که به صورت پیش بینی نشده رخ داده باشند. لذا شرکت های حمل و نقل باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند که در صورت بروز خسارت، بیمه آن را جبران نماید.

شرایط استاندارد بیمه ی باربری

براساس نوع کالا و محل مورد نظر که قصد انتقال آن را دارید، باید بیمه ای را انتخاب نمایید که بهتر بتواند شما را حمایت کند. هرچه کالای شما حساس تر باشد باید بیمه ای انتخاب شود که درجه تعهدات آن جزئی تر باشد. بر این اساس، شرایط بیمه باربری عبارتند از:

۱-   بیمه با شرایط A :

هر چه کالای شما حساس تر و آسیب پذیر تر باشد باید از این نوع بیمه باربری استفاده شود. در این بیمه هر خسارتی که به شما وارد شود بدون در نظرگرفتن فرانشیز، توسط بیمه پرداخت می گردد.

۲-   بیمه با شرایط C :

در این بیمه، خساراتی توسط شرکت بیمه تعیین می گردد که درصورت بروز این خسارات، بیمه متعهد به جبران آن است. برای مثال خطر آتش سوزی و انفجار، غرق شدن یا واژگونی و یا به گل نشتن کشتی، تخلیه کشتی به دریا در موارد ضروری برای نجات افراد و…

۳-   بیمه با شرایط B :

این نوع بیمه نه تنها شرایط C را شامل می شود بلکه خسارات دیگر را نیز جبران می کند. همانند دزدی، صاعقه، آتشفشان، ورود آب به محفظه بار و….. دراین نوع بیمه مبلغی به عنوان فرانشیز در نظر گرفته می شود.

۴-   شرایط تلف کامل کالا:

اگر کالای شما به گونه ای خسارت دیده باشد که هزینه تعمیر آن بیش از ارزش کالا باشد، در این نوع بیمه خسارت به طور کامل جبران می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games