بیمه ایران
بیمه مسئولیت فنی مهندسین

بیمه مسئولیت فنی مهندسین

در رشته های فنی و مهندسی، مهندسان مسئول طراحی، معماری، نظارت بر ساخت پروژه ها و… در زمانی که یک پروژه را بر عهده می گیرند، باید تمام مسئولیت های مربوط به آن پروژه را بر عهده داشته باشند. این مسئولیت شامل مسئولیت در برابر مالکین پروژه ها، اشخاص ثالث و افرادی است که در این پروژه ها مشغول به کار هستند. هر گونه خسارتی که در این میان به افراد نام برده وارد شود، باید توسط مهندسین مسئول، جبران گردد. این خسارت هم شامل خسارت جانی است و هم خسارت مالی. اگر یک مهندس بخواهد تمام مسئولیت های خسارات وارد شده را خود بر عهده بگیرد در نتیجه سرمایه خود را از دست خواهد داد به همین دلیل باید به فکر یک راه چاره بود و بهترین راه حل، کمک گرفتن از بیمه مسئولیت مهندسین است.

در این نوع بیمه مسئولیت، بر طبق قراردادی که بین بیمه گر و مهندس مربوطه صورت می گیرد، بیمه گر مسئول است هر گونه خسارت ناخواسته که در حین پروژه ها صورت می گیرد و مسئولیت آن با فرد مهندس است را پوشش داده و جبران نماید. این خسارات، شامل خساراتی است که به مالکین پروژه ها، اشخاص ثالث و کارکنان اجرای پروژه ها وارد می شود.

نکات مهم در مورد بیمه مسئولیت مهندسین

۱-   هر مهندس در زمان بیمه شد باید پروانه اشتغال خود را از نظام مهندسی به بیمه ارائه نماید.

۲-   استفاده از این نوع بیمه هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی امکان پذیر است که به صورت گروهی، تخفیف دارد.

۳-   بیمه مسئولیت مهندسین، جرای و تخلفات مهندسین و همچنین بلایای طبیعی همانند زلزله، سیل و.. و غیر طبیعی همچون بمب گذاری، خرابکاری و… را شامل نمی شود.به طور کلی در بیمه مسئولیت مهندسین، خساراتی شامل می شود که به طور غیر عدم به مالکین پروژه، کارکنان در پروژه و شخص ثالث وارد شده و مسئولیت این خسارات بر عهده مهندس مربوطه است.

۴-   هر مهندس از زمان بروز خسارت تا زمان اطلاع به شرکت بیمه، حداکثر ۱۰ روز فرصت دارد که در این مدت اقدام نموده و پرونده را تشکیل دهد تا پس از اعلام رای دادگاه، بیمه برای جبران خسارت اقدام نماید. در زمانی که بیمه قصد پرداخت هزینه های خسارات را دارد ابتدا یک نفر را به عنوان ارزیاب خسارت بیمه به محل اعزام می کند تا  میزا خسارتی که به بیمه گذار وارده را ارزیابی نماید و تعیین کند که آیا جبران این خسارت بر طبق تعهدات بیمه است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games