بیمه ایران
بیمه حوادث و انواع آن

بیمه حوادث و انواع آن

زمانی که حادثه ای برای شما رخ می دهد، در کنار خسارات مالی، ممکن است به شما نیز آسیب وارد شود و خطرات جانی نیز برای شما به بار بیاورد برای مثال نقص عضو، زخمی شدن شدید و یا حتی فوت و… . در صورتی که شما بیمه حوادث باشید، بر طبق موارد تعیین شده در قرارداد بیمه، هزینه خسارت وارد شده به شما توسط بیمه پرداخت می گردد. این بیمه به ویژه در موارد که احتمال خطر زیاد است اهمیت بیشتری می یابد برای مثال در مسافرت ها، گروه های کوهنوردی، فعالیت های ورزشی و… که احتمال بروز حادثه برای شما زیاد است حتما توصیه می کنیم که خود را بیمه حوادث نمایید.

انواع بیمه حوادث

۱-     بیمه حوادث انفرادی

در این بیمه شما خود را نسبت به حوادثی که امکان دارد در طول روز برای شما رخ دهد بیمه می کنید و مدت قرار داد بیمه را خود شما می توانید تعیین کنید. اگر فعالیت های شما در گروه مشاغل و فعالیت های سخت است بهتر است  خود را بیمه حوادث نمایید.

۲-    بیمه حوادث گروهی

این نوع بیمه برای زمانی که شما به صورت گروهی قصد انجام کاری را دارید و می دانید احتمال خطر زیاد است برای مثال گروه های کوهنوردی باید خود را در مدت انجام کوهنوردی بیمه کنند تا در صورت بروز حادثه، بیمه افراد گروه را حمایت کند.

۳- بیمه حوادث خانواده

سرپرست خانواده می تواند همسر و فرزندان خود را در قبال اتفاقات ۲۴ ساعته بیمه نماید و مدت اعتبار قرارداد را از همان ابتدای بیمه تعیین کند برای مثال برای یکسال.

۴-  بیمه حوادث نوروزی

زمانی که تصمیم دارید در تعطیلات نوروزی به مسافرت بروید از آنجایی که ممکن است در طول سفر حادثه ای برای شما و خانواده شما رخ دهد لذا برای مدت تعطیلات، خود و افراد خانواده را بیمه نمایید.

۵-  بیمه دانش آموزی و دانشجویی

این بیمه براساس قرارداد بین بیمه و سازمان آموزش و پرورش و همچنین بین بیمه و وزارت علوم تنظیم می گردد و دانش اموزان و دانشجویان را در طول یک سال تحصیلی خود بیمه می کند.

۶-  بیمه سازمان ها

در هر سازمان، رئیس سازمان باید کارمندان خود را نسبت به حوادث ممکن در طول روز بیمه کند و حق بیمه از حقوق کارمندان کسر می گردد.

۷- بیمه مهدکودک ها

این بیمه متعلق به بچه های داخل مهد کودک و کارمندان است که طرف قرار داد بیمه، سازمان آموزش و پرورش یا سازمان بهزیستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games