بیمه ایران
اشتباهات رایج در فروش بیمه - قسمت سوم

اشتباهات رایج در فروش بیمه – قسمت سوم

یکی از طرز فکرهای اشتباه برای همه افراد  همه مشاغل این است که گمان می کنند باید تمام تمرکز خود را بر روی کار بگارند تا مبادا خطایی در کارشان رخ دهد ولی چیزی که مسلم است این است که خواه نا خواه در هر حرفه ای، اشتباهات رخ می دهد لذا بهتر است با این اشتباهات آشنایی داشته باشیم تا از بروز آن ها جلوگیری کنیم. این مقاله، سومین قسمت از اشتباهاتی است که در مورد فروش بیمه بسیار رخ می دهد:

۷- یکی از اشتباهاتی که در فروش بیمه رخ می دهد این است که کارشناس بیمه گمان می کند باید در همان جلسه اول که مشتری را می بیند، فرصت را غنیمت شمرده و چند بیمه به او بفروشد این کار باعث می شود که مشتری گمان کند که کارشناس قصد دارد از اعتماد او سوء استفاده نماید و با یک تیر چند نشانه بزند به همین دلیل، از خرید بیمه شما سرخورده می شود. توصیه می کنیم که در جلسه اول حتی اگر موفق به فروش نشدید، اصرا زیاد به مشتری نکنید تا برداشت بد کند.

۸- استفاده از تکنیک ایجاد ترس در مشتری، کار اشتباهی است. برای مثال اگر شما به مشتری بگویید که آیا دوست دارید در آینده زمانی که پیر شدید مجبور باشید ویلچر همسرتان را هل دهید؟ و یا ترس هایی که مربوط به سلامتی خود فرد یا افراد خانواده می شود، به او القا کنید تا او را مجاب به خرید بیمه کنید منجر می شود که ناخواسته، فکر مشتری از شما پر شده و نگرانی آینده به سراغ او بیاید و در نتیجه هیچ تمرکزی بر روی صحبت های شما نخواهد داشت.

۹- قضاوت کردن مشتری از روی ظاهر او یا از روی سوالات او، کار اشتباهی است که تقریبا اکثر کارشناسان فروش مرتکب می شوند. هر کارشناس بیمه تمایل دارد که افردی به سراغ آن ها بیاید که وضع مالی خوبی دارند تا بتواند به راحتی و بدون دغدغه مالی، بیمه های خود را به او بفروشند لذا زمانی که مشتری به او مراجعه می کند، به ظاهر و پوشش او دقت می کنند و از روی ظاهر او، قضاوت می کنند که آیا وضع مالی خوبی دارد یا نه. بعد اگر حس کنند که این مشتری وضع مالی متوسطی دارد، به سردی با او برخورد می کنند و این کار اشتباه بزرگی است که کارشناسان بیمه مرتکب می شوند. هر کارشناس باید بدون توجه به این مسئله، با تمام مشتریان برخورد یکسان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free WordPress Themes, Free Android Games