بیمه ایران

بیمه شخص ثالث چیست

همه ما در جامعه که زندگی می کنیم، باید توجه داشته باشید که فعالیت های ما به دیگران آسیبی وارد نکند و در صورتی که خسارتی از طرف ما به شخص دیگری وارد شد باید مسولیت کار خود را بر عهده گرفته و خسارت وارده به آن شخص را جبران کنیم. از آنجایی که برخی از این خسارت ها بسیار زیاد هستند، بیمه، خدماتی تحت عنوان بیمه شخص ثالث را ارئه می کند که اگر خسارت ها به شخص ثالث در گروه موارد قرارداد بیمه باشد، خسارت را جبران کند.

راه های تماس با کارشناسان

 

۰۲۱۲۲۰۲۲۲۵۵

۰۲۱۲۲۰۴۱۳۶۶

فرم سفارش آنلاین بیمه

 


    با یک کلیک ما با شما تماس می گیریم


    ارسال مدارک از طریق واتساپ

    whatsapp

    دلایل لزوم استفاده از بیمه شخص ثالث

    یکی از انواع بیمه مسئولیت، بیمه شخص ثالث است که در گروه بیمه مسئولیت اتومبیل قرار دارد. در نظر بگیرد که شما با اتومبیل خود در حین رانندگی، با فرد دیگر تصادف کنید حال اگر شما در این تصادف مقصر شناخته شوید باید خسارت وارد شده با آن شخص را جبران کنید. در این صورت اگر شما بیمه شخص ثالث داشته باشید، بیمه طبق قرارداد، هزینه های خسارت را بر عهده می گیرد. به همین دلیل زمانی که یک وسیله نقلیه خریداری می کنید در اولین اقدام به سراغ بیمه آن رفته و وسیله خود را بیمه شخص ثالث نمایید.

    منظور از شخص ثالث در این بیمه چیست

    همان گونه که بیان کردیم شما زمانی که تصادف می کنید و مقصر شما باشید، به فرد دیگری خسارت وارد می کنید. حال کسی که مورد خسارت قرار می گیرد -چه خسارت مالی و چه خسارت جانی- به عنوان شخص ثالث شناخته می شود که این خسارت برای او باید جبران شود. در نتیجه در این بیمه، شخص ثالث فردی غیر از خود راننده است.

     

    بیمه شخص ثالث چیست
    بیمه شخص ثالث چیست

    بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش می دهد

    به طور کلی این بیمه ۳ خسارت را تحت حمایت خود قرار می دهد:

    ۱-     خسارت جانی:

    زمانی که خسارت به جان خود شخص ثالث وارد شود که این خسارت شامل، دیه، نقص عضو، جراحی و هزینه درمانی می باشد.

    ۲-    خسارت مالی:

    این خسارت به اموال منقول و غیر منقول شخص ثالث وارد می شود. مثلا زمانی که شما با یک وسیله نقلیه تصادف می کنید و مقصر شما هستید، هر خسارتی که به ماشین شخص ثالث وارد می شود را شما باید جبران نمایید.

    ۳- خسارت سرنشین:

    این خسارت مربوط به افرادی می شود که در اتومبیل شخص ثالث سوار هستند و در زمان تصادف، آن ها نیز آسیب دیده اند پس این خسارت شامل خود شخص ثالث نمی شود.

    Free WordPress Themes, Free Android Games