بیمه ایران

خرید آنلاین بیمه آتش سوزی ایران

خرید آنلاین بیمه آتش سوزی ایران

 


     

    بیمه آتش سوزی ایران یکی دیگر از انواع بیمه نامه در شرکت سهامی بیمه ایران می باشد که به منظور جبران خسارت ها و زیان های مالی و مادی که در اثر حوادث ناشی از آتش سوزی به اموال و دارایی های بیمه گذار که می تواند جز اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشد وارد گشته شامل می شود.

    امروزه با توجه به شرایط اقتصادی پیش رو و  به دلیل قیمت بالای ملک ها و اثباب و وسیله حفظ آنها اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که آسیب ببینند یا از بین بروند تهیه مجددشان بسیار سخت و دشوار خواهد بود. برخی از حوادث غیر قابل پیش بینی ای هستند که  باعث سانحه میشوند و که در خوش بینانه ترین حالت خسارت مالی زیادی را به جای میگذارد.

    در بیمه آتش سوزی خسارت های مالی تامین شده و خسارت های جانی و انسانی تامین نمی گردد. چناچه صدمه ای به افراد وارد شود به شکل معمول این بیمه پوشش دهنده آن نیست. خسارت وارد به اموال اشخاص ثالث نیز که در اثر آتش سوزی سبب مسئولیت و پاسخ گویی فرد بیمه شده می گردد می تواند به همراه خطر آتش سوزی و یا به شکل جداگانه از طریق بیمه مسئولیت مدنی مورد تامین بیمه گذار قرار گیرد. بیمه آتش سوزی نیز مانند دیگر بخش های بیمه اموال، بخش های مختلفی را از جمله اصل غرامت، قاعده جانشینی، اصل حسن نیت، قاعده نفع بیمه و قاعده نسبی سرمایه و حق بیمه را شامل شود.

    بیمه آتش سوزی چیست ؟

    یکی از حوادث یکه در کشور ما خسارت بسیار زیادی را برای افراد به جای می گذارد آتش سوزی است. حال میرسیم به جواب پرس اینکه بیمه نامه آتش سوزی چیست ؟ بیمه نامه آتش سوزی برا ی کاهش میزان خسارت مالی وارد شده به افراد بسیار موثر و کمک  کننده است یعنی اگر شما مال خود را  تحت پوشش بیمه نامه آتش سوزی قرار دهید در برابر حوادث هایی مثل صاعقه، انفجار، آتش سوزی در آینده برای شما اتفاق بیوافتد در امان باشید

    بیمه آتش سوزی چیست
    بیمه نامه آتش سوزی چیست

    مزایای بیمه آتش سوزی ایران

    از جمله فواید و مزایای بیمه آتش سوزی می توان جبران خسارات و تامین هزینه های وارده دانست که فرد بیمه گر طبق قراردادی که با بیمه گذار خود به ثبت می رساند می تواند تمامی اموال و دارایی های خود را به طور کلی نسبت به حوادث آتش سوزی بیمه نماید. این بیمه به شاخه های مختلفی تقسیم شده و دارای طرح های زیادی است که افراد می توانند فراخور نیاز خود طرح مورد نظر را انتخاب و از مزایای آن استفاده کنند.

    بیمه آتش سوزی چه خساراتی را پوشش می دهد؟

    بیمه نامه آتش سوزی در حالت عادی فقط خسارات مادی  ناشی از آتش سوزی ، صاعقه و انفجار را تحت پوشش می دهد. پس اگر خسارت مادی باشد بیمه آتش سوز آن را پوشش می دهد اما اپر جانی باشد تحت پوش بیمه قرار نخواهد گرفت .

    حال با توجه به موقعیت مکانی زندگیتان میتوانید خدمات مازاد بیمه های آتش سوزی مانند سیل، زلزله، طوفان ، نشست زمین و نوسانات برق را خریداری کنید یعنی اگر باخرید بیمه زلزله، خساراتی مالی ای به شما وارد شود بیمه کلیه خسارات را پرداخت خواهد کرد . حتما توجه داشته باشید موارد یکه ذکر مازاد بر خدمات عادی بیمه های آتش سوزی است و باید جداگانه خریداری شود.

    پوشش های مازاد بیمه آتش سوزی ایران

    همانطور که در بالا مطرح شد برخی از خسارت ها هستند که تحت پوشش مستقیم بیمه نامه آتش سوزی نبوده و باید به صورت جداگانه آن ها را  در کنار بیمه های آتش سوزی خریداری کرد

    ۱)    زلزله و آتشفشان: خساراتی که به طور مستقیم در اثر زمین لرزه و یا آسیب های جانبی ناشی از زلزله و آتشفشان به مکانی که تحت پوشش بیمه  وارد شود.

    ۲)    ترکیدن لوله آب: جبران خسارات ناشی از ترکیدگی تانکرها و لوله کشی و فاضلاب دستگاه های آبرسانی که در محل مورد بیمه نصب شده است.

    ۳)    ترکیدن لوله آب: جبران خسارات ناشی از ترکیدگی تانکرها و لوله کشی و فاضلاب دستگاه های آبرسانی که در محل مورد بیمه نصب شده است.

    ۴)    ترکیدن لوله آب: جبران خسارات ناشی از ترکیدگی تانکرها و لوله کشی و فاضلاب دستگاه های آبرسانی که در محل مورد بیمه نصب شده است.

    ۵)    سقوط هواپیما و هلیکوپتر یا قطعات آنها: کلیه خسارت های مستقیم ناشی از سقوط هواپیما و قطعات آن و همچنین چرخ بال (هلیکوپتر) و قطعات آن بر روی مورد بیمه که موجب بروز خسارت گردیده باشد. در این حالت فاصله ساختمان بیمه شده از فرودگاه در نظر گرفته می شود.

    ۶)    سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه ها: خسارت های ناشی از سیل، طغیان رودخانه، شکستن سدها و خروج ناگهانی آب های سطحی از مسیر طبیعی را پوشش می دهد.

    ۷)     ترکیدن لوله آب: جبران خسارات ناشی از ترکیدگی تانکرها و لوله کشی و فاضلاب دستگاه های آبرسانی که در محل مورد بیمه نصب شده است.

    ۸)    هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات: با اضافه کردن این پوشش هزینه پاکسازی وجمع آوری ضایعات ناشی از حوادث قید شده در بیمه نامه به میزان مورد درخواست بیمه گذار و حداکثر تا۲۰درصد مجموع سرمایه میسر خواهد شد.

    ۹)    انفجار ظروف تحت فشار صنعتی: در این پوشش خسارت وارد شده به ظروف تحت فشار صنعتی که به علت حادثه دچار تغییر فرم، تخریب یا ترکیدگی شده باشند، جبران می شود.

    ۱۰) اسکان موقت: در این پوشش هزینه اجاره اسکان موقت بیمه گذار در اثر وقوع خطرات اصلی پرداخت می شود.

    موارد زیر ناشی از آتش سوزی هستند و بیمه نامه آتش سوزی خسارات ناشی از آن‌ها را پوشش می‌دهد:

    ۱)    خسارت وارده به موضوع بیمه ناشی از حریق، اگر چه حریق در نزدیکی آن واقع شده باشد:  این مورد بر این تاکید دارد که در بیمه نامه آتش سوزی نیازی نیست که مورد بیمه خودش آتش بگیرد؛ بلکه اگر آتش از بیرون هم به آن سرایت کند، خسارت وارده در بیمه نامه آتش سوزی پوشش دارد.

    ۲)    هر خسارت یا تنزل قیمت وارده به اموال، به دلیل استفاده از از آب یا هر وسیله دیگری که برای خاموش کردن آتش بکار گرفته شده است: برای مثال در یک انبار کاغذ، آتش نشانی برای اینکه آتش را خاموش کند و از گسترش آن جلوگیری نماید بر روی همگی کاغذهای موجود در آن انبار آب می‌ریزد.

    ۳)    تلف یا معیوب شدن مال در موقع نجات دادن آن از حریق: برای مثال برای آنکه لوزام الکتریکی منزل را از حریق تجات دهیم، با عجله قصد خارج کردن تلویزیون از منزل را داریم که تلویزیون از دست ما سقوط کرده و آسیب می‌بیند.

    ۴)    خسارت وارده به اموال بیمه شده در نتیجه خراب کردن کلی یا جزئی بنا برای جلوگیری از سرایت یا توسعه حریق: برای مثال به دلیل شدت آتش ، برای عملیات اطفای حریق نمی‌توان از درب اصلی وارد شد و آتش نشانی به ناچار با لودر یکی از دیوارها را تخریب می‌کند.

    "پوشش

    انواع بیمه های آتش در شرکت ایران

    ۱)    مجتمع مسکونی

    این بیمه برای مجتمع‌های مسکونی بیشتر از ۱۵ واحد صادر می‌گردد. طبق این بیمه سرمایه اعیانی کلیه واحدها (در متراژ مختلف) و مشاعات آنها از قبیل سرایداری، پارکینگ ، ساختمان تأسیسات، انبارها و تأسیسات مشترک ( موتورخانه ، چیلر، آسانسورها ) نیز تحت پوشش و خطرهای اضافی قرار می‌گیرند. به طور کلی شامل تمام اماکنی است که صرفا برای سکونت از آن استفاده می شود؛ این پوشش شامل ساختمان و اثاثیه آن می شود.

    ۲)    واحدهای مسکونی

    طبق این  بیمه‌نامه  ، ارزش اعیانی بنای ساختمان، تأسیسات، اموال و اثاثیه منزل مسکونی با سرمایه دلخواه و به قیمت روز در برابر خطرهای آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و خطرهای اضافی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

    ۳)     واحدهای صنعتی

    طبق بیمه‌نامه واحدهای صنعتی می‌توان ارزش اعیانی ساختمان، تأسیسات، ماشین آلات ، اثاثیه ثابت، دکوراسیون و محتویات مستقر در واحدهای صنعتی را در مقابل خطرات اصلی و تبعی به ارزش روز بیمه نمود.

    ۴)    واحدهای غیرصنعتی

    در بیمه‌نامه آتش سوزی واحدهای غیرصنعتی، ارزش ساختمان، تأسیسات، اثاثیه ثابت، دکوراسیون و محتویات مستقر در واحدهای غیرصنعتی را در مقابل خطرات اصلی و تبعی تحت پوشش قرار می‌دهد.

    "انواع

    نحوه پرداخت بیمه آتش سوزی ایران

    در قوانین پرداختی بیمه ایران، نحوه پرداخت به صورت نقد (پرداخت به صورت چک و پرداخت به صورت فیش واریزی) و اقساط انجام می شود .
    اقساط، بدین صورت پرداخت می گردد:
    ۳۰ الی ۴۰ درصد از مبلغ کل حق بیمه به صورت نقد پرداخت می گردد و ما بقی به صورت ۲ الی ۳ قسط که هر یک بصورت چک در وجه بیمه ایران صادر گردد.

    در صورت بروز آتش سوزی چه اقداماتی باید انجام داد؟

    اقدامات لازم در صورت بروز آتش شامل ارایه مدارک توسط بیمه گذار به اداره خسارات بیمه نامه ها جهت کارشناسی خسارت و بر آورد هزینه خسارت می باشد.

    جمع بندی 

    هر اقدامی که سبب ایجاد آرامش در زندگی ما و کاهش هزینه و خسارات شود قطعا بسیار مفید است باید جدی گرفته شود. اما در نهایت این را باید گفت که بیمه آتش سوزی ایران نیز مانند دیگر بیمه ها باعث ایجاد حس آرامش برای ادامه زندگی خواهد شد.

    Free WordPress Themes, Free Android Games